- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتراستاندار گلستان در نشست با اصحاب رسانه استان: بحث های زیست محیطی در آشوراده با اقدامات ما تقویت می شود

البرز گلستان/ دکتر صادقلو استاندار گلستان  به مناسبت سی‎و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت:در دهه فجر وصف تحلیل ها و وصف کارها  و عملها که به رسم خدمتگزاری در این نظام صورت گرفته است انجام می گیرد.

وی ضمن بیان اینکه در این دولت کارهای زیاد قدرتمند انجام شده است که می توان با صدای بلند مسائل را ارائه بدهدافزود:در میثاق این انقلاب مسئله خدمتگزاری به عنوان جوهره است در دل خدمتگزاری که باید به مردم ارائه داد.

استاندار گلستان از حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در روز ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه در استان گلستان خبر داد و گفت :بخش عمده‎ای از این حضور ارائه خدمات دولت هم در کلان و هم در راستای توجه ویژه‎ای که به این استان شده است، رقم خواهد خورد.

دکتر صادقلو تاکید کرد: ۴۰ نامه در سفر آقای نوبخت به وی تحویل شد و از محل ماده ۳۶ نزدیک به ۴۰۷ میلیارد تومان نسبت به این درخواست‎ها تخصیص اعتبار شد.

استاندار گلستان افزود: در دولت تدبیر و امید در استان گلستان حدود ۸ هزار و ۳۰۳ پروژه را افتتاح و کلنگ‎زنی کردیم که از این مجموعه پروژه‎ها ۵۹۵ عنوان آن کلنگ‎زنی است و برخی از آنها پیشرفت‎های بیش از۶۰ درصد داشته و این پروژه‎ها عملکردی بالای ۱۵ درصد دارد.

دکترصادقلو با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۳۱ پروژه  را در سال ۱۳۹۲ افتتاح کردیم، افزود: در سال ۹۳ بیش از ۱۵۲۳ ئپروژه و در سال ۹۴ بیش از ۲۲۵۹ پروزه و در سال ۹۵ بیش از ۲۳۹۰پروژه افتتاح و کلنگ زنی داشته ایم .

وی تصریح کرد: برای این تعداد پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و در این سال‎ها برای طرح‎های عمرانی و اقتصادی این اعتبار هزینه شده و این اعتبار به غیر از ۵۹۸ پروژه‎ای است که کلنگ‎زنی شده است.

استاندار گلستان سپس بیان کرد: با شرایطی که دولت داشته در برخی از این سال‎ها مانند سال ۱۳۹۴ سال سیاهی از نظر شرایط مالی بر دولت حاکم بوده و به علت اینکه نفت تنزل قیمت پیدا کرده بود و با وجود این مهم، دولت خدمت‌رسانی خودش را با همه قدرت پیش برده است.

وی تاکید کرد: در بخش مسکن مهر تا هفته دولت تقریبا بیش از ۸۵ درصد در استان به پایان رسیده بود و در این مرحله و ایام الله دهه فجر  ۹۷ درصد مسکن مهر استان به پایان می‎رسد و در انتهای دولت آنچه از مسکن مهر مسئولیتش با دولت یازدهم می باشد به اتمام خواهیم رساند و تنها بخش تعاونی و خصوصی می‎ماند.

دکترصادقلو افزود: دولت وظیفه خود را نسبت به منطقه آزاد انجام داده و آخرین بحثی که داشتیم این بود که منطقه آزاد استان گلستان ۱۱۰ هزار هکتار در نظر گرفته شود و این میزان به ۳۰ هزار هکتار در کمیسیون اقتصاد و داریی مجلس شورای اسلامی هکتار کاهش پیدا کرد و این لایحه با این تغییر به صحن علنی می‎رود.

وی گفت: آخرین اصلاح برای نقشه منطقه آزاد در استان به پایان رسید و در شورای عالی منطقه آزاد که نمایندگی دولت هستند مورد تائید قرار می‎گیرد و از آنجایی که از مدت‎ها قبل دولت این لایحه را تبیین کرده این مهم مورد تائید دولت خواهد بود.
استاندار گلستان اظهار داشت: استانداران ۷ استان که در لایحه منطقه آزاد نام آنها قرار دارد پیگیری این مهم هستند، افزود: رئیس مجلس در سفر خود به استان گلستان به منطقه آزاد تاکید کردند و امیدواریم در صحن علنی این مهم مطرح و به تصویب برسد.

دکتر صادقلو  در باره  جزیره آشوراده  گفت: یکی از طرح‎های کلیدی که مورد پیگیری از طرف دولت و استان است بحث جزیره آشوراده بود و این جزیره در چند مرحله قرارداد با بخش خصوصی داشت اما به علت اینکه مسائل حاکمیتی آن رفع نشده بود، به سرانجام نرسیده بود.

وی افزود: علت اینکه این توفیق استفاده از ظرفیت گردشگری جزیره آشوراده را در گذشته پیدا نکردیم به این جهت بود که مباحث حاکمیتی آشوراده را دنبال نکردیم و بخش عمده آن تائید محیط زیست بود،  و با اقدامات ما بحث های زیست محیطی در آشوراده تقویت می شود.

دکترصادقلو با بیان اینکه در مرحله بررسی اعلام مناقصه هستیم، افزود: محور اصلی بوم‎گردی و طبیعت‎گردی و گردشگری است که باید با موازین و شاخص‎های محیط زیست سازگار باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها و انجمن‎های مردمی که در راستای محیط زیست فعالیت می‎کنند حرکت‎های یک طرفه نداشته باشند، افزود: با همه شاخصه‎های محیط زیستی این اقدام را انجام دادیم و عناوین محیط زیستی مراعات شده و اعتقاد داریم مباحث زیست محیطی تقویت خواهد شد.

دکترصادقلو ضمن اشاره فعالیت ها در زمینه ذهکشی گفت  : مطالعات اجرایی برای ۲۲ هزار هکتار مبانی تعهد دولت برای زهکشی بود صورت گرفته و دولت اصل مسئله ۲۸۰ هزار هکتار را اعتقاد داشت و این میزان را تعهد کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ هزار هکتار آن شرایط اجرایی گرفته، افزود: ۵۰ هزار هکتار از این مجموعه جزء قراردادهایی است که با یکی از ارگان‎های نظام در حال شکل‌گیری است و امید داریم آن را به نتیجه برسانیم.

دکتر صادقلو  تصریح کرد: دولت تا انتهای سال ۱۳۹۶ این ۲۲ هزار هکتار را به پایان می‎رساند و بخشی از تخصیص‎های ماده ۳۶ را آقای نوبخت بیان کردند، بخشی از آن مربوط به زهکشی است.

استاندار گلستان به موضوع راه آهن اشاره کرد و گفت: در آغاز کار دولت از خط راه‎آهن اینچه‎برون ۲۶ درصد کار مانده بود و دولت این میزان را با ۷۶ میلیارد تومان به پایان رساند و شما شاهد افتتاح خط راه‎آهن ایران – قزاقستان در سال ۱۳۹۳ بودید.

دکترصادقلو به بازسازی خط ریلی قره‎تپه اشاره کرد و گفت: ۱۹ میلیارد تومان این بازسازی هزینه داشت و برای ۲ طرفه کردن ریل قره‎تپه اقداماتی صورت گرفته و ۶۵ درصد آن انجام شده است.

وی افزود: خط راه آهن گرگان به مشهد به علت اختلاف در قرارداد قبلی با آستان قدس اتفاق افتاد به مراجع قضائی کشیده شد و قرار است آستان قدس ۱۵ درصد سهم دولت که قرار است دولت بدهد و ۸۵ درصد آن سرمایه‎گذاری خارجی است را انجام دهد و منتظر این هستیم شرایط نهایی آن مشخص شود.

دکترصادقلو گفت: بخشی از خط راه‎آهن گرگان- مشهد به صورت ریل پایه نوع باز مترو است که از گرگان تا گنبدکاووس و از آنجا به کلاله این مهم مطرح شده، که ۲۵ کیلومتر آن به مناقصه گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت دومین موزه روستایی در کشور در گلستان آغاز شده، گفت: در مرحله ماده ۳۶، ۱۵ میلیارد تومان برای موزه تاریخی گنبدکاووس و موزه روستایی قرق ابلاغ تخصیص شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه توانستیم حدود ۸۰ درصد طرح موزه روستایی و بخش عمده‎ای از موزه تاریخی گنبدکاووس را به سرانجام برسانیم، افزود: زیرساخت ۴ هزار هکتاری سایت میگوی گمیشان رو به اتمام است و ۱۰ هزار هکتار فریز برای توسعه این سایت داریم.

صادقلو با بیان اینکه ۸۵ درصد تولید میگو در گلستان صادراتی است، افزود: ابلاغ بودجه‎ای شده که بتوانیم زیرساخت را در این سایت به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از دل‎نگرانی‎های استان خلیج گرگان بوده، افزود: بحث خلیج گرگان از استانداری و امام جمعه گرگان آغاز شد و بر اثر آن این موضوع منجر به جلساتی در سطح استان شد.

استاندار گستان افزود: کمیته نجات خلیج گرگان تاسیس شده و مقرر شده که در مدت یک ماه برنامه‎های کوتاه مدت مشخص شود و اجرای آن به استان گلستان ابلاغ شود و مرحله بلندمدت آن در سطح ملی مطرح شود.

دکترصادقلو سپس اظهار کرد: روستا یک واقعیت مهم در توسعه استان است و در روستا در آمد پایدار از طریق ایجاد بنگاه اقتصادی در مسیر دانش بومی و فنا وری باید انجام شود.

وی در باره پتروشیمی گفت : پتروشیمی بخش خصوصی می باشد و دولت نقشی در آن ندارد

دکتر صادقلو در باره وضعیت احزاب در گلستان گفت : همه احزاب باید شناسنامه دار شوند.

0 [1]
0 [1]