حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از رونمایی اپلیکیشن فرهنگ و ارشاداسلامی در ایام دهه مبارک فجر خبرداد

البرز گلستان/حجت الاسلام علی‎اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال از ویژگی متفاوتی برخوردار است و ۱۱ جشنواره فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان گلستان با استفاده از ظرفیت هنری استان در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره شعر قرآن و عترت، سرود، تجسمی، نمایش خیابانی و غیره از مهم‌ترین جشنواره‌های در حال برگزاری است که هر کدام در یکی از شهرستان ها برگزار می‌شود و اختتامیه متمرکز این ۱۱ جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری ۵ جشنواره در ایام دهه فجر در استان هم گفت: جشنواره فیلم فجر، موسقی فجر، جشنواره  تجسمی فجر و غیره در این ایام در استان گلستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فضیلت گفت: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر همچنین از اپلیکیشن فرهنگ و ارشاد رونمایی می‌شود که یکی از کارکردهای مهم این نرم افزار تهیه بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکون این بانک اطلاعاتی وجود ندارد، اظهار کرد: همه اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر استان می‌توانند در این نرم‌افزار صفحه‌ای اختصاصی داشته و می‌توانند اطلاعات را در آن مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: جشنواره تلاوت حافظ کل،  ۱۵ جزء و حافظ عمومی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و همچنین جشنواره آواها و نغمات آیینی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در هفت بهمن ماه در هفت بهمن ماه برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استقامت فجر در ایام الله دهه فجر در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود، افزود: نمایشگاه تجسمی فجر در سوله جنب تالار فخر الدین اسعد گرگانی را در این ایام خواهیم داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر گلستان با بیان اینکه جشنواره فیلم و موسیقی فجر در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره فیلم و فیلم‎نامه نویسی قرآن و عترت اختتامیه آن در هفت بهمن ماه برگزار خواهد شد.

فضیلت ادامه داد: به این جشنواره نزدیک به ۹۰ اثر رسیده که ۲۶ اثر مربوط به فیلم‎نامه، ۲۳ فیلم کوتاه و داستانی، ۲۳ مستند، هفت انیمیشن، ۹ اثر ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بنا به تعبیر امام خمینی(ره) دهه فجر انفجار نور بود و اینکه آن را  انفجار نور می‎نامند یکی از وجه‎های آن این است چرا که انقلاب اسلامی که در دهه فجر به پیروزی رسید مولود و نظامی به نام جمهوری اسلامی را به وجود آورد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه