مهندس پیش‎قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان ازابلاغ اعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‎های میگو در گمیشان خبرداد

البرز گلستان / مهندس  پیش‎قدم پیش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار داشت: شرایط دنیا به سمتی خواهد رفت که با موضوعاتی که انتخابات آمریکا و رئیس جمهور جدید این کشور پیش گرفته شده، خصومت‎ها و دشمنی‎های غرب را به صورت خاص در کشور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ایام دهه فجر از این حیث برای ما مهم است که بدانیم دشمنی‎ها وجود دارد و تنها چیزی که سبب شده ما در برابر این بد رفتاری‎های سیاسی مقاومت کنیم، همبستگی، اتحاد درونی و نگاه یکپارجه به فرمایش‎های بنیان‎گذار جمهوری اسلامی و رهنمودهای ایشان در ایراد سیاست‎های واحد برای اجرا در سطح کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه باید به تذکرات و مواردی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کردند، توجه داشته باشیم، تاکید کرد: می‎بینید کشوری مانند آمریکا که با اقتصاد و قوانین و مقررات اقتصادی باز است، به سیاست‎های اقتصادی حساس برخورد می‎کند و این در حالی است که در کشور هم مقام معظم رهبری بیان شیوایی در این خصوص داشته است.

وی یادآور شد: نکته اساسی و اصلی امروز کشور اقتصاد مقاومتی است و امیدوارم بتوانیم ستاد قرارگاه ستاد فرماندهی ترسیم کرده و تا پایان سال به جایگاه خوب و اولویت نخست دستگاه‎ها برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: پروژه‎های دهه فجر امسال نسبت  به سال قبل که ۶ هزار برنامه در ایام الله دهه فجر برگزار شد افزایش رشد برنامه‎ها را داشتیم و این میزان به ۸ هزار برنامه رسیده و این نکته بارز و اساسی برنامه‎های ایام الله دهه فجر به شمار می‎رود.

وی تاکید کرد: وزار و روسای سازمان‌های ملی و معاونان رئیس جمهور در ایام دهه فجر در گلستان حضور پیدا خواهند کرد و چندین مورد قطعی شده و چند مورد در حال برنامه‎ریزی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ایام الله دهه فجر به گلستان می‎آید، افزود: نوبخت اردیبهشت ماه در مراسم یادبود شاعر ترکمن مختوم‌قلی‌فراغی قول این را داده بود که ۶ ماه آینده در استان گلستان حضور پیدا کند، به همین علت در ایام الله دهه فجر برای دو بار در استان حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: دستاورد سفر وی پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۱۳۹۳ به استان گلستان است که تاکنون بالغ بر ۹۲ درصد از اعتبارات به استان گلستان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: امیدواریم همه اعتبارت ۱۰۰ درصدی را در استان داشته باشیم و اگر دقیق بررسی کنیم برخی مصوبات از تخصیص ۱۰۰ درصدی بیشتر اعتبار گرفته و برخی پروژه‎ها را با تخصیص ۱۰۸ درصد پیگیری کردیم.

پیش‎قدم ادامه داد: شرایط خوبی استان گلستان در جذب اعتبارت دارد و ۸  هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۳۶ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کشور ابلاغیه استان‎ها و دستگاه‎های اجرایی کشور است و بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان به گلستان ابلاغ شده که ۴٫۸ درصد اعتبارت استان‎های کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: از مجموع یک‌هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبارت استانی ۲۳۳ میلیارد تومان به استان گلستان و از مجموع استان‎ها ۲۰٫۷ درصد مربوط به استان گلستان است که آقای نوبخت ابلاغ کرده است.

پیش‎قدم افزود: از مجموعه اعتبارت استانی ویژه و طرح‎های استانی ویژه ۳۷۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که سهم استان گلستان ۵۷ میلیارد تومان است که ۱۵٫۷ درصد اعتبارت استان‎ها را شامل می‎شود.

وی ادامه داد: استان گلستان در این ۲ موضوع و در تخصیص این اعتبارات به استان در سطح استان‎های کشور، رتبه نخست را دارد و این گام بسیار بزرگی در سرعت بخشیدن به قطار توسعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان ادامه داد: اعتبارت ملی ۵ هزار و ۴۰۰ میلییارد تومان به استان‎ها بود که از این میزان ۱۱۴ میلیارد تومان سهم گلستان است که این عدد ۲٫۱ درصد اعتبارت استان‎های کشور را شامل می‎شود و برخی طرح‎های ملی بین‌استانی است و از این طرح‎ها نیز استان گلستان سهم دارد.

رئیس سازمان بودجه و برنامه‎ریزی گلستان یادآور شد: پروژه‎های مهم و محوری را در استان گلستان ترسیم کردیم و در این راستا مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم و وی دستورات ویژه خود را ابلاغ کردند و برخی که باید عملیاتی می‎شد همین موارد بود.

پیش‎قدم تاکید کرد: برخی  از این موضوعات در برنامه ششم دیده شده و برخی در لایحه سال ۱۳۹۶ گنجانده شده و همچنین بخشی مربوط به بخش خصوصی بود که در جلسات کشوری پیگیری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه امیدواریم پروژه‎های محوری در استان گلستان از این اعتبارت برخوردار شود، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه زیرساخت‎ها مانند برق در استان اعتبارات ابلاغ شده و جلسات کارشناسی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این اعتبارت که در سطح استان هزینه می‎کنیم مسائل اقتصادی و معیشتی و کمک‎های توسعه زیرساخت‎های برق را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان به موضوع زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان اشاره کرد و افزود: از ۲۸۰ هکتار ابلاغی، ۲۲ هزار هکتار مصوبه سفر رئیس جمهور بود و با توجه به ابلاغ ۱۱۲٫۵ میلیار تومانی بخش کشاورزی این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد و از سوی دیگر استان به دنبال استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ است تا میزان زهکشی اراضی را به ۵۲ هزار هکتار در سطح استان گلستان برسانیم.

پیش‎قدم با بیان اینکه یک سری اعتباراتی در حوزه حوادث و سیل سال‎های قبل ابلاغ شده، افزود: خسارت‎های سیل در سال‎های گذشته منجر به این شده بود که  نتوانیم بازسازی مناطق و راه‎ها استان را داشته باشیم.

وی ادامه داد:  ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازسازی راه‎ها و مناطق ابلاغ اعتبارت شده که امیدواریم بتوانیم این نقاط سیل زده را با این اعتبار بازسازی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گلستان ابراز داشت: در حوزه گمرک ظرفیت بین المللی خوبی در مرز اینچه برون ایجاد کردیم و در حال حاضر در حال ورود ریل عریض هستیم تا مبادرات خود را انجام دهیم.

پیش قدم تاکید کرد: اعتباراتی برای بحث امنیت تجارت و کالا در نظر گرفته شده و خرید ایکس‌ریل کامیونی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

وی گفت: در حوزه تکمیل راه گرگان، آق‎قلا و اینچه‌برون که یکی موضوع مهم با توجه به دسترسی فرودگاه، شهرک اترک و مرز بود، ۱۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را تعریف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان یادآور شد: برای توسعه زیرساخت‎های میگو در گمیشان هم ۲۰ میلیارد  تومان ابلاغ اعتبار شده که امیدواریم بتوانیم در موضوع زیرساختی و توسعه فاز ۲ و ۳ و ۴ سایت گمیشان را داشته باشیم و در حوزه برق آن منطقه سرمایه‎گذاری کنیم.

پیش‎قدم اظهار داشت: از موضوعات مهم گردشگری موزه روستایی قرق در استان گلستان است که برای تکمیل آن  ۱۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده و امید داریم در ۲ تا ۳ سال حتی زودتر از مجوزهای روستایی در کشور به سامان برسانیم.

وی به تکمیل و پرداخت مطالبات نجات خلیج گرگان اشاره کرد و افزود:  به عنوان یک آسیب زیست محیطی این موضوع مورد توجه بوده و ۵ میلیارد تومان در برنامه کوتاه مدت در این خصوص اعتبار ابلاغ شده است./ تسنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه