دکترطیبی مدیرکل ورزش وجوانان گلستان:سرانه فضاهای ورزشی درکشور کمتراز یک مترمربع ودر استان حدود ۶ صدم مترمربع

البرز گلستان/دکتربهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان،با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی در استان گفت: سرانه فضاهای ورزشی در کشور کمتر از یک مترمربع بوده و در استان هم این سرانه حدود ۵۶ صدم مترمربع است.

 وی افزود: این در حالیست که در دنیا، سرانه فضاهای ورزشی شهروندان حدود دو مترمربع است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: شاید عده ای معتقد باشند که سالن های ورزشی زیادی در استان احداث شده است اما باید گفت این سالن ها منطبق با نیازسنجی نبوده و عملاً نتوانسته است این مشکل را برطرف کند.

 وی با بیان اینکه متناسب با اعتباراتی که وجود دارد، سرانه فضاهای ورزشی افزایش پیدا می کند، گفت: در افق ۱۴۰۴ در استان این سرانه باید به ۱٫۵ مترمربع افزایش پیدا کند، اما با منابع اعتباری که در اختیار داریم به نظر می رسید، تحقق این برنامه خیلی سخت باشد.

 طیبی افزود: باید متناسب با منابع اعتباری، مدیریت لازم را داشته باشیم تا شهروندان دسترسی بیشتری به فضاهای ورزشی داشته باشند.

 وی با اشاره به واگذاری سالن های ورزشی، اظهار کرد: طبق ماده ۹۸ اصل ۴۴ قانون اساسی این فضاها باید از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. برای همین نمی توانیم هیچ سالنی را در اختیار داشته باشیم بلکه در قالب دریافت اجاره، واگذار می شود.

 طیبی گفت: اولویت ورزش و جوانان برای واگذاری این سالن ها، با هیئت های ورزشی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۵ ب.ظ

دیدگاه