یزدانی مدرس وکارشناس سلامت روان مرکز بهداشت خراسان شمالی: ماده مخدرشیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است

در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی عنوان شد: خودشناسی راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی

البرز گلستان/یزدانی کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت خراسان شمالی با تشریح انگیزه‌های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه گفت: فرآیند خودشناسی صحیح همراه با شناخت توانایی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب های اجتماعی ویژه روحانیون، مسئولین هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و مداحان شهرستان گرمه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد و حاضرین در این کارگاه، ضمن آشنایی با علتهای روی آوردن افراد به مواد مخدر، روشهای مختلف تشخیص اعتیاد و نحوه بکارگیری این روشها برای شناسایی افراد معتاد را فرا گرفتند.

یزدانی کارشناس سلامت روان و مدرس این کارگاه با تشریح انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه گفت: فرآیند خودشناسی صحیح همراه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

↙️وی با معرفی انواع مخدرهای رایج، جنبه های اعتیاد آور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود: شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است و صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از جمله عوارض و مضررات جبران ناپذیر آن است.

محمدزاده فرماندار شهرستان گرمه نیز در این کارگاه آموزشی گفت: کار در حوزه آسیب اجتماعی بر عهده یک دستگاه نیست و تلاش برای کاهش آسیبها نیازمند همکاری همه ادارات و نهادها ومردم بوده و عزمی ملی را می طلبد.

↩️ وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و تاکید ایشان بر ضرورت تغییر سبک زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: عمده آسیبهای اجتماعی موجود در اثر تغییر سبک زندگی در جامعه بوجود آمده لذا مساجد به عنوان مرکز فرهنگی می‌توانند نقش موثر در کاهش این ناهنجاری‌ها ایفا کنند و در این راستا باید توجه ویژه‌ای به مساجد شود.

فرماندار شهرستان #گرمه نقش علماء و روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم خواند و بیان داشت: تریبون مساجد وفاطمیه های شهرها و روستاها بهترین ظرفیت و پتانسیل در دسترس برای تقویت آموزه های دینی و باورهای اعتقادی مردم و زمینه سازی برای بیشتر شدن ارتباط جامعه با روحانیت وکاهش آسیبهای اجتماعی است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

دیدگاه