جعفری معاون قضایی دادگستری کل ورئیس شورای حل اختلاف گلستان ازتشکیل اتاق فکر ویژه صلح و سازش درحوزه های قضایی استان خبر داد

خرد جمعی یاری کننده شوراها در ارتقاء صلح و سازش/ تشکیل اتاق فکر ویژه صلح و سازش در حوزه های قضایی
البرز گلستان/اتاق فکر شورای حل اختلاف استان گلستان به ریاست معاون قضایی دادگستری کل و رئیس شورای حل اختلاف گلستان با حضور صاحب نظران عرصه صلح و سازش در سالن جلسات شورای حل اختلاف استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان در این جلسه از تشکیل اتاق فکر ویژه صلح و سازش در حوزه های قضایی استان خبر داد و گفت: تشکیل جلسات همفکری با حضور کارشناسان و صاحب نظران از عوامل موثر در حل مشکلات مردم است چراکه در این اتاق های فکر ایده ها و راهکار های سازشی مطرح و بررسی می شود.
جعفری تصریح کرد: هر ۳ ماه یکبار راهکارهای منتخب در اتاق فکر استان بررسی و در صورت تایید در دستور کار شورای حل اختلاف استان قرار می گیرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان، تاکید کرد: با وجود اینکه اتاق فکر موضوع نوین و تازه ای نیست اما از نقش ارزشمند اتاق فکر در ارتقاء بخشیدن به اهداف و فلسفه تشکیل شوراها نباید چشم پوشی کرد.
معاون قضایی دادگستری گلستان یکی از عادت های بد برخی اشخاص را عمل بیش از تفکر دانست و افزود: ما باید با خردجمعی و تولید فرآورده های فکر و اندیشه و انتقال آن به مخاطبین در جهت ارتقاء صلح و سازش گام برداریم.
وی پس از شنیدن راهکارهای تمام کارشناسان و صاحب نظران و جمع بندی مطالب بومی سازی صلح و سازش، استفاده از ظرفیت سفیران صلح در پرونده های سازشی خصوصا علماء و بزرگان اقوام، برگزاری دوره های آموزشی در باب سازش و … را از جمله راهکارهای کارآمد و موثر در ارتقاء صلح و ساز برشمرد.
احمد جعفری در پایان خواستار توجه ویژه بر کمیت ایده های نو و عملیاتی کردن آنها در شوراهای حل اختلاف شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه