دکتر صادقلو استاندار گلستان در شورای اداری بندرگز :همه ما باید خدمت‎مداری را یک توفیق بدانیم و در قبال آن منت نگذاریم

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو ظهر امروز در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی و امام جمعه اهل سنت بندرترکمن اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه در شهرستان بندرگز بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه با تکیه بر ظرفیت گردشگری بندرگز مسیر توسعه این شهرستان را ادامه دادیم، گفت: به طور جدی پیگیر ایجاد شهر گردشگری آرمان و طبیعت شهرستان بندرگز هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به طرح جزیره آشوراده بیان کرد: ۱۴۰ هکتار از اراضی دو شهرستان ترکمن و بندرگز به عنوان پشتیبان برای آشوراده در نظر گرفته شده است.

صادقلو با بیان اینکه طرح آشوراده به یک نقطه قابل قبولی رسیده است، ابراز کرد: مشکل مهم آشوراده مباحث حاکمیتی بود که توافقات حاکمیتی آن گرفته شده است.

وی به مشکلات باغداران و خرید محصولات باغی خسارت‎دیده در اثر سرما اشاره کرد و گفت: بحث خرید محصولات آسیب‌دیده به صورت جدی انجام می‎شود که در این خصوص نیز در سه درجه یا بخش درجه‎بندی شده است که در خرید محصولات باغی حتی میوه‎های آسیب‌دیده باغداران نیز از روش دیگری پیگیری می‎شود.

استاندار گلستان با اشاره به احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی بندرگز و انتقاد برخی مسؤولان و شهروندان به دلیل دوری از شهرستان، اضافه کرد: این بیمارستان مرکزیتی برای استان است که زمینه‎ساز توسعه اقتصادی استان و شهرستان را فراهم می‎کند که نتایج مثبت آن در آینده به عنوان برند شهرستان بندگز  مشخص خواهد شد، از این رو نباید با مسائلی همچون دوری از مرکز شهر ذائقه‎ها را تلخ کرد.

صادقلو با بیان اینکه طرح نجات خلیج گرگان از جدی‎ترین طرح‎هاست، بیان کرد: در این خصوص آمادگی طرح، تشکیل کمیته و ابلاغ بودجه آن انجام شده که نیازمند انجام مطالعات از سوی محیط زیست و بنادر و دریانوردی هستیم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به شئون و ماهیت جلسات شورای اداری پرداخت و افزود: شورای اداری عاملی برای صله‎رحم اداری، هماهنگی بیشتر بین اندام اداری شهرستان و واکاوی موفقیت‎ها، عدم موفقیت‎ها و یا بیان تجربیات موفق و ناموفق است.

استاندار گلستان با بیان اینکه شورای اداری مأمور ایجاد هماهنگی است، تصریح کرد: اندام اداری شهرستان اندام ارگانیک و به هم پیوسته است، از این رو در صورتی که ارگانی بخواهد دیگری را تضعیف کند و نغمه جداگانه‎ای بسراید، قابل قبول نیست.

دکترصادقلو ادامه دارد: از سوی دیگر جلسات شورای اداری باید محل تشویق باشد و باید تجربیات موفق و ناموفق ادارات بیان و برای تجربیات موفق مدل و روش زمینه‎ساز آن توفیق ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیران نیازمند تذکرات اخلاقی هستیم، یکی از مباحث مهم در شورای اداری را بیان اخلاق اداری برشمرد و یادآور شد: باید بحث‎های اخلاقی با محوریت اخلاق اداری و مدیریتی در جلسات شورای اداری مطرح شود.

استاندار گلستان خطاب به مدیران ادارات، گفت: همه ما باید خدمت‎مداری را یک توفیق بدانیم و در قبال آن منت نگذاریم و از ایجاد قیم‎مآبی در ادارات جلوگیری کنیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۳ ب.ظ

دیدگاه