ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در پایان اولین سال پسا برجام خواستاربررسی تمام دستگاه‌ها دراثرات مثبت و منفی تفاهم‌نامه برجام وتأثیرآن بر اقتصاد استان شد

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان  در ششمین جلسه کارگروه امور اقتصادی که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان گلستان برگزار شد، گفت: یک سال از انعقاد تفاهم‌نامه برجام گذشته و باید بررسی کنیم که اقدامات پسابرجام چه تأثیری بر اقتصاد استان داشته است؛ به همین منظور با کمک تمامی دستگاه‌ها گزارش مفصلی در رابطه با رونق تولید تهیه‌کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید اثرات مثبت و منفی تفاهم‌نامه برجام را بررسی و اعلام کنند پس از انعقاد برجام چه شرایطی محیا شده و به چه پیشرفت‌هایی دست پیداکرده‌اند.

ربیعی گفت: ممکن است در بحث آمار و ارقام ارائه‌شده تحلیل انحرافی ایجاد شود و در برخی موارد مباحث سیاسی ورود پیدا کند، بر همین اساس میزگردی با حضور خبرنگاران به همراه مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان برگزار می‌کنیم و اطلاعات دقیق در رابطه با آمار و ارقام را در این زمینه ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با اقتصاد، اشتغال، تولید و مباحثی که شاخص اصلی اقتصاد استان را رقم می زند ازجمله بحث ضریب جینی و تحریک بنگاه‌های اقتصادی در رابطه با ۶۲۰ میلیارد تومانی که به بخش‌های تولیدی واگذارشده خواهد بود.

ربیعی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق مختلف استان گلستان اظهار کرد: روستای عطا آباد در شهرستان آق‌قلا به مرکز تولید مبل تبدیل‌شده و یا روستای زیارت به منطقه گردشگری شناخته‌شده که البته در سایر شهرستان‌ها هم این ظرفیت وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا پروژه‌های بومی هر منطقه برند سازی شود تا با ایجاد فضای رقابتی فرصتی برای پیشرفت فراهم‌شده و اقتصاد مردم پویا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در رابطه با توافق چهارجانبه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استانداری گلستان، بانک سینا و بنیاد علوی گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان سهمیه برای طرح‎های توجیهی در نظر گرفته شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ ب.ظ

دیدگاه