رئیس کل دادگستری گلستان:در آینده ی نه چندان دور خاک ریزگردها به چشم مردم استان خواهد رفت اگر مردم و مسئولان برای خلیج گرگان تدبیری نیاندیشند

بررسی راهکارهای قانونی حمایت از محیط زیست در گلستان
البرز گلستان/چالش ها و آسیب های محیط زیست دغدغه ای که دستگاه قضایی استان را برآن داشت تا در همایشی با حضور حقوقدانان و صاحب نظران راهکارهای قانونی و حقوقی برای حفظ محیط زیست به ویژه در استان های شمالی کشور را بررسی کند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت : حساس کردن مردم نسبت به محیط زیست و آسیب هایی که دست اندازی و بی توجهی به عرصه های ملی و منابع طبیعی بر زندگی آنان دارد مهم ترین هدفی است که در این همایش به دنبال آن هستیم .
هادی هاشمیان گفت : بخشی از آسیب هایی که امروز متوجه محیط زیست است در نتیجه ی ناآگاهی مردم نسبت به اهمیت و تاثیریست که دست اندازی ها و تعرض ها به عرصه های زیست محیطی بر زندگی آنان دارد .
وی افزود : اجرای برنامه های پیشگیرانه دادگستری استان و کاهش ۱۸ هزار ورودی پرونده ها به محاکم در نه ماه امسال نشان داد بالا بردن آگاهی مردم ، اثرگذار است .
رئیس کل دادگستری گلستان افزود : امروز باید هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید هم خودش نسبت به موضوع محیط زیست حساس باشد و هم دیگران را نسبت به مسائل زیست محیطی حساس و برای حفظ آن کمک کند.
هادی هاشمیان افزود : امروز مسئله ی ریزگردها فقط مربوط به خوزستان و استان های غربی کشور نیست و اگر مردم و مسئولان برای خلیج گرگان تدبیری نیاندیشند به گفته ی کارشناسان در اینده ی نه چندان خاک ریزگردها به چشم مردم استان نیز خواهد رفت .
رئیس شورای حفظ بیت المال استان در ادامه سخنان خود گفت : در کنار تغییر نگاه مردم و مسئولان به محیط زیست ، راهکارهای قانونی و حقوقی هم می تواند در راستای حفظ محیط زیست کارگشا باشد .
هادی هاشمیان افزود : در همایش حقوق سبز که ۱۰ بهمن امسال در گرگان برگزار می شود خلیج گرگان یکی از محورهای اصلی دورهمی حقوقدانان و صاحب نظران حوزه ی محیط زیست و پیشگیری از دست اندازی ها به عرصه های ملی و منابع طبیعی کشور است.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۰ ب.ظ

دیدگاه