باتامین زمین و مسکن از سوی راه و شهرسازی گلستان ۹۴ خانوار معلول استان صاحب خانه می شوند

البرز گلستان/”محمود تیموری” در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل گفت: زمین و واحد مسکونی تامین شده شامل تامین زمین برای ۳۷ خانوار و تامین واحد مسکونی برای ۵۷ خانوار می باشد.

وی به تشریح اقدامات انجام شده برای تامین زمین این اقشار پرداخت و افزود: برای ۲۷ خانوار از ۳۷ خانوار متعهد شده در تفاهم نامه، از اسفند ماه سال گذشته در شهرستان های گرگان، آق قلا، آزادشهر، کردکوی و رامیان، اراضی به مساحت ۳۱۴۵ مترمربع، تهیه و طی قراردادی به انجمن خیرین مسکن ساز استان تحویل و واگذار شده است.

تیموری با اشاره به اینکه راه و شهرسازی گلستان در راستای وظایف قانونی و نوع دوستانه خود، تکالیف محوله در این تفاهم نامه را در شهرستان های یاد شده تا این مرحله به اجرا درآورده، اظهار داشت: در شهرستان علی آبادکتول برای تامین زمین ۵ خانوار از مددجویان هم پیگیری های لازم شده و اداره کل برای خرید اراضی مورد نیاز این مساله در جلسات متعدد کمیته راهبری استان هم اعلام آمادگی کرده اما تاکنون زمینی که دارای سند مالکیت و فاقد مشکل برای مددجویان باشد، یافت نشده و کمیته مذکور نیز، موردی معرفی نکرده است.

این مقام مسوول در گلستان با بیان اینکه تهیه زمین برای این عزیزان در شهرستان علی آباد در دست پیگیری است، اضافه کرد: در شهرستان رامیان و گالیکش، واگذاری زمین با معارضاتی روبرو بوده که در دست پیگیری برای آزادسازی است.

به گفته وی، برای دو خانوار تحت الشعاع تفاهم نامه مذکور در شهرستان بندرگز هم، تعهد زمین به تامین واحد مسکونی تبدیل شده که یکی از آنان خریداری شده و دیگری در حال خریداری است.

تیموری اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی گلستان طی مدت زمانی کوتاه، پس از عقد تفاهم نامه، اقدامات لازم از جمله تامین و واگذاری زمین، و معرفی واحدهای مسکونی از محل پروژه های مسکن مهر در حال تکمیل را، معرفی کرده است.

وی، درباره واحدهای در حال تکمیل مسکن مهر، توضیح داد: از آنجایی که سهم آورده متقاضیان نقش مهمی در تکمیل سریع تر پروژه های معرفی شده دارد اما تعلل بسیار زیاد متقاضیان برای تکمیل سهم آورده واحد مسکونی مورد نظر، اداره کل را با چالش های متعددی روبرو کرده به طوری که تداوم این عامل را، سبب ساز تاخیر در تحویل پروژه ها می داند.

این مقام اجرایی گلستان ادامه داد: انجمن خیرین مسکن ساز استان که دبیرخانه تفاهم نامه منعقده را بر عهده دارد، مکلف به اجرای تعهدات خود در قبال تفاهم نامه منعقده بوده اما برابر مستندات اعلام شده، تاکنون اقدام خاصی را برای ساخت واحدهای در تعهد به انضمام سایر دستگاههای متولی انجام نداده است.

براساس مستندات موجود، تفاهم نامه چند جانبه تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول به تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۳ فیمابین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن از سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی کشور و انجمن خیرین مسکن ساز ایران و با هدف تامین مسکن خانوارهای دارای دست کم دو معلول واجد شرایط و تحت پوشش سازمان بهزیستی به امضا رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

دیدگاه