قوانلورئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان: کند بودن سرعت پرداخت وام های رفع موانع تولید توسط بانکها گره گشای حل مشکل صنعت استان نیست

البرز گلستان/در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع مواد تولید ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از بانک های ملت و صادرات خواست با توجه به منابع خوبی که در اختیار دارند به رونق صنعت استان کمک کنند و خاطر نشان کرد: هم اینک سرعت پرداخت وام های رفع موانع تولید کند بوده و گره گشای حل مشکل این واحدها نیست.

حسینقلی قوانلو تصریح کرد: سهم گلستان از محل منابع رونق تولید ۲٫۶ درصد کل کشور بوده که از ابتدای اجرای این طرح با توجه به اعلام نیازها حدود پنج درصد و بیشتر از سهم مصوب جذب شده اما در این مسیر سرعت کند پرداخت ها نگران کننده است.

به گفته وی؛ در شهریور و آبان سال جاری بیشترین پرداختی این تسهیلات در قالب ۸۰ مورد و به میزان یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در استان تحقق یافت و کمترین میزان پرداختی مربوط به آذر و دی ماه و کمتر از ۲۰۰میلیارد ریال بوده است.

قوانلو در ادامه گلستان را در جذب تسهیلات رونق تولید ششم کشور و با پرداخت ۶هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به ۵۵۰ واحد دارای رتبه هشتم بیان کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان به ۳۱۴ واحد به ارزش سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال پرداخت از این محل انجام و ۲۳۶ واحد هم به صورت مستقیم به ارزش ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال وام دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون از ۱۰۲ واحد که این تسهیلات را دریافت کرده اند ، بازرسی انجام که در این واحدها ۷۵۹ اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گفته وی؛ همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳ طرح صنعتی با ظرفیت اشتغالزائی ۸۰۰ نفر افتتاح و برای ۱۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه