رحمتی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب گلستان ازعمر۳۰ساله ۳۰ درصد ازخطوط انتقال وشبکه های توزیع آب استان خبرداد

البرز گلستان/مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در توضیح تبصره ۳ گنجانده شده در قبض های آب مشترکان، آن را برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری و تاسیسات آب شهرهای استان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس محمد هادی رحمتی خاطرنشان کرد از زمان اجرای قانون تبصره ۳ با برنامه ریز های انجام شده ، جهت اصلاح و توسعه شبکه های آب ، نوسازی و بازسازی تاسیسات و چاه ها و خرید زمین اقدامات خوبی انجام شده است .

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی هادر سالجاری تصریح کرد نگاهی گذرا به آمارها نشان می‌دهد میزان بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ الی ۲۰ درصد کاهش داشته  با توجه به شرایط خشکی که بر خاک استان گلستان حاکم است، مجموعه استان دارای یک بدهی عظیم آبی می باشدو این لزوم مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در این مایه حیاتی را الزامی تر می کند.

وی اظهار داشت با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی و منابع محدود،از سال ۹۳ که در خدمت مردم استان هستیم  مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب  را در دستور کار قرار دادیم که این امر موجب شد میزان بهره برداری تاسیسات را بالا ببریم و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، شهروندان استان ۳ سال گذشته را بدون قطعی آب سپری کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان افزود بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر گرگان اجرا شده است و مشترکینی که شبکه جمع آوری فاضلاب در آن منطقه اجرا شده هر چه سریعتر نسبت به نصب انشعاب فاضلاب اقدام نموده تا از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به دریافت مبالغ کارمزد دفع فاضلاب در قبوض مشترکین تصریح کرد با توجه به مصوبات قانونی ،شرکت های آب وفاضلاب اجازه دارند در مناطقی که شبکه جمع آوری فاضلاب تا سیفون (درب منازل)اجرا شده کارمزد دفع فاضلاب در قبوض مشترکین را دریافت نمایند.

مهندس رحمتی در خصوص وضعیت شبکه های توزیع آب استان گفت : بسیاری از شبکه های توزیع آب در سطح شهرهای ما قدیمی و فرسوده هستند و علیرغم اینکه چندین سال است که باز سازی آنها آغاز شده و لیکن بدلیل عدم تناسب حجم کار با میزان اعتبار تخصیصی از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه عمر ۳۰ درصد از خطوط انتقال وشبکه های توزیع آب در استان بالای ۳۰ سال بوده و جزء شبکه های فرسوده استان به شمار میرود گفت : شهر گرگان وضعیت مناسبی به لحاظ زیرساخت نداشته و مسئولین باید در این خصوص چاره اندیشی نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه