معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از راه اندازی دفاتر مشاوره خانواده به منظور مشاوره به زن وشوهرهای درآستانه ی جدایی وکاهش طلاق،درمراکز قضایی سراسراستان خبرداد

آغاز به کار دفاتر مشاوره خانواده در گلستان
البرز گلستان/با راه اندازی دفاتر مشاوره خانواده ، قضات دعاوی خانوادگی را پیش از رسیدگی و صدور رای به این مراکز می فرستند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت : امروز به صورت همزمان دفاتر مشاوره در شهرهای گرگان ، کردکوی ، کلاله ، آزادشهر ، بندرترکمن ، خان ببین و گنبد کاووس کار خود را آغاز کردند.
حجت الاسلام قاسمی وناجمی با بیان این که این دفاتر به منظور مشاوره به زن و شوهرهای در آستانه ی جدایی و کاهش طلاق ، در همه حوزه های قضایی استان راه اندازی می شود گفت: در این مراکز روانشناس، مددکار و مشاور حقوقی مذهبی حضور خواهند داشت تا در پرونده های خانواده مانند نفقه ، مهریه و طلاق به زوجین مشاوره دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از راه اندازی دفاتر خدمات مشاوره شهرهای علی آبادکتول ، مینودشت ، آق قلا ، گمیشان ، بندرگز و گالیکش هم تا آخر این ماه (دی ۹۵ ) ، خبر داد و گفت : این مراکز بر اساس ماده¬ی ۱۶ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۲، راه اندازی می شود.
رییس دادگستری شهرستان گرگان نیز در مراسم افتتاح این مرکز گفت : چهار شعبه خانواده در این شهرستان فعال است و در هر ماه ورودی این شعبه ها حدود ۷۰۰ پرونده است.
عزت الله حمزه نژاد گفت : با این تعداد پرونده ، شهرستان گرگان به مراکز مشاوره خانواده بیشتری نیاز دارد.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه