سرانجام مجلس به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم رای داد پایان بلاتکلیفی وزارت علوم/ فرهادی رای اعتماد گرفت

به گزارش خبرنگارالبرز گلستان به نقل ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با ۱۹۷ رای موافق،۲۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ رای ماخوذه، «محمد فرهادی» را به عنوان دومین وزیر علوم،تحقیقات و فناوری دولت تدبیر و امید انتخاب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نخستین بار جعفر میلی منفرد را برای تصدی وزارت علوم به مجلس نهم معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند. سپس جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری رضا فرجی دانا را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد که وی موفق به کسب رای اعتماد شد.

فرجی دانا پس از حدود ۹ ماه فعالیت به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل برخی انتصاب ها استیضاح شد و رییس جمهوری نیز محمد علی نجفی مشاور خود را که پیش از آن به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدای دولت یازدهم نتوانسته بود از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد به سرپرستی این وزارتخانه معرفی کرد.

رییس جمهوری چهارشنبه (۳۰مهرماه) در نامه ای به «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی را در راستای اصل ۱۳۳ قانون اساسی به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد اما نیلی احمد آبادی نتوانست رای اعتماد از مجلس نهم بگیرد.

در ادامه، روحانی در روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی کرد .

روز سه شنبه ۲۷ ابان ماه نمایندگان مجلس به فخرالدین احمدی آشتیانی چهارمین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم نیز رای عدم اعتماد دادند.

در نهایت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه ۲۸ آبان در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد جهت تصدی مسوولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

مجلس شورای اسلامی نیز پس از اعلام وصول، امروز را به عنوان روز رسیدگی به برنامه ها و صلاحیت های محمد فرهادی تعیین کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۵ ب.ظ

دیدگاه