مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان ازتحقق وتحویل ۹۳ درصد (حدود ۴۵۰۰۰ واحد) مسکن مهر درتعهد استان خبرداد

البرز گلستان/مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با یادآوری خدمات روبنایی این اداره کل برای اقشار کم درآمد استان بویژه ساکنین مسکن مهر، گفت: ۲۴ واحد تجاری، یک واحد آموزشی و یک واحد انتظامی برای بهره مندی هر چه بیشتر این عزیزان از امکانات رفاهی در سایت های مسکن مهر استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روز پنجشنبه اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “محمود تیموری” در گفت و گویی خبری گفت: این واحدها شامل ۷ باب تجاری در سایت راه آهن گرگان، ۱۷ باب تجاری در سایت کاج گنبد کاووس، یک باب مدرسه در سایت الازمن علی آباد و یک باب پاسگاه انتظامی در سایت سعدآباد گرگان می شود.

تیموری ادامه داد: علاوه براین مراکز، هم اینک در سایت های مسکن مهر آزادشهر، آق قلا، علی آباد کتول، گرگان، مینودشت، کلاله و گنبد نیز، خدمات روبنایی دیگری در حال احداث هستند که هر کدام بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته وی، ۱۱ مسجد در سایت های مسکن مهر آزادشهر فاز ۱و۲ ، آق قلا، مساجد ولایت و نوده علی آباد کتول و مسجد های سایت زیتون و راه آهن گرگان، مسجد مینودشت و مساجد اهل تشیع و تسنن کلاله بخشی از این خدمات روبنایی هستند که از پیشرفت فیزیکی ۶۸ تا ۱۰۰ درصد برخوردارند که ۳ باب از این مساجد در حال بهره برداری می باشد.

تیموری ادامه داد: مجتمع آموزشی سایت زیتون گرگان، واحداث ۹۰ واحد تجاری بصورت مشارکتی در سایت سعدآبادگرگان نیز در زمره خدمات روبنایی دیگر استان قرار گرفته اند.

وی، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای خدمات روبنایی سایت مسکن مهر را در سعدآباد گرگان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر و اعلام کرد:۵۰%  این پروژه ها در سال جاری به بهره برداری می رسد و مابقی در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: برای اجرای این خدمات مبلغ۳۳ میلیارد ریال از محل منابع (سازمان ملی زمین و مسکن) به انضمام یارانه های نقدی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده که در مجموع ۶۰  میلیارد ریال می شود.

وی با اشاره به اینکه زیربنای در نظرگرفته شده برای مراکز یاد شده متفاوت است، گفت: تعدادی پروژه دیگر برای سایت های مسکن مهر استان دیده شده که عملیات اجرایی برخی از آنها هم آغاز شده اما به دلیل کمبود نقدینگی و منابع مالی در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

به گفته تیموری، در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه ها از محل های اعتباری همانند یارانه های ملی و منابع استانی، برای تداوم عملیات یا آغاز آنها اقدام می شود.

این مقام مسوول در گلستان اظهار کرد: در مجموع برای آغاز و تداوم فعالیت کلیه پروژه های خدمات روبنایی پیش بینی شده در سایت های مسکن مهر استان به حدود ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تیموری از عدم وجود ردیف اعتباری معین به عنوان نمونه ای از موانع و مشکلات فراروی این پروژه ها نام برد که روند اجرای آنها را کند یا بلاتکلیف نموده است.

ساخت ۴۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در تعهد استان گلستان قرار داشت که هم اکنون بیش از ۹۳ درصد آنها (حدود ۴۵۰۰۰ واحد) محقق و تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال بالغ بر ۱۸۰۰ واحد دیگر افتتاح و تحویل خواهد شد.

با این تعداد تا پایان سال قریب به ۹۷% از تعهدات استان در بخش مسکن مهر محقق می شود و تکمیل و بهره برداری ۳% باقیمانده در برنامه سال ۹۶ قراردارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴ ب.ظ

دیدگاه