مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان ازاخذگواهی الزامی بازرسی فنی نصب و بهره برداری جرثقیل های برجی در جهت پیشگیری از بروز حوادث خبرداد

البرز گلستان/لزوم بازرسی فنی، نصب و بهره برداری جرثقیل های برجی مدیرکل استاندارد گلستان بر لزوم بازرسی فنی، نصب و بهره برداری جرثقیل های برجی تاکید کرد. مدیرکل استاندارد گلستان بر لزوم بازرسی فنی، نصب و بهره برداری جرثقیل های برجی تاکید کرد.
محمود فرمانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استاندارد گلستان گفت: به موازات گسترش استفاده از جرثقیل های برجی (تاور کرین) در شهرها و با توجه به روند رو به رشد انبوه سازی و رشد عمودی شهرها و نصب تعداد زیادی از این تجهیزات و احتمال فرو ریختن و سقوط این تجهیزات به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی، اندیشیدن تدابیری جهت افزایش ایمنی شهروندان و متصدیان کارگاهی ضروی می نماید.
دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران مبادرت به تایید صلاحیت شرکت های بازرسی خدمات فنی جرثقیل های برجی بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی نموده است که قادر به ارائه خدمات بازرسی فنی، نصب و بهره برداری در سراسر کشور هستند.
وی بیان داشت: بدیهی است الزام بهره برداران این تجهیزات و انبوه سازان به اخذ گواهی بازرسی فنی نصب و بهره برداری در پیشگیری از بروز حوادث موثر خواهد بود و سازمان های ناظر به خصوص سازمان نظام مهندسی با مطالبه گواهی بازرسی کمک شایانی به حفظ ایمنی مردم خواهند کرد.
به گفته فرمانی در حال حاضر جرثقیل های برجی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیست اما  شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد، صلاحیت صدور گواهی نامه انطباق را دارند و می توانند بر اساس استانداردهای معتبر خارجی، گواهی انطباق با استانداردهای مربوط را صادر کنند. 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه