مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان درخصوص اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در ۳۳ استان کشور: مشارکت مردم مهم ترین رکن طرح مدیریت جامع است

البرز گلستان/مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان در خصوص اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در ۳۳ استان کشور گفت: مشارکت مردم مهم ترین رکن طرح مدیریت جامع است.

مهندس ابوطالب قزل سفلو در جلسه با مشاور فنی کمیته اجرایی ملی مدیریت جامع آبخیزداری کشور که با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، به اهمیت بهتر اجرا شدن طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز تاکید کرد.

وی در این جلسه با بیان اینکه در استان گلستان حوزه آبخیز چهل چای به عنوان پایلوت این استان انتخاب شده است، افزود: مدیریت جامع حوزه آبخیز فرآیندی آگاهانه است که جنبه‌های مختلف بهره‌برداری از منابع طبیعی از قبیل بیوفیزیکی، اجتماعی-سیاسی و اقتصادی را به منظور دستیابی به اهداف بهره‌برداران از جمله امنیت غذایی، سودآوری و کاهش خطرپذیری تلفیق می‌کند.

مهندس قزل سفلو با اشاره به جلسه شورای برنامه ریزی استانداری و تاکید استاندار محترم گلستان بر این اجرای دقیق طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز تصریح کرد: با توجه به این که کارهای اجرایی انجام شده در این طرح ملی باید در جلسه شورای برنامه ریزی استان ارایه شود ادامه داد فرمانداران و دستگاه های اجرایی با اولویت و تعامل بیش از پیش پیگیر اجرای این طرح خواهند بود.

وی ادامه داد: مقرر شده که با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو کارگروه استانی و کمیته شهرستانی برنامه های حوزه مدیریت جامع چهل چای انجام و جمع بندی برنامه دستگاه های عضو نیز در شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

مهندس قزل سفلو تاکید کرد که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان دبیر کارگروه استانی مدیریت جامع حوزه آبخیز باید از آمادگی بهتر و بیشتری از سایر دستگاه های عضو برخوردار باشد.

وی گفت: در اجرای این طرح تلاش می شود برنامه ریزی را از پایین به بالا تمرین گردد و با مشارکت جوامع محلی در اجرای درست این طرح می توان به معیشت پایدار و استمرار تولید رسید.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان با بیان این که مدیریت این حوزه و انتخاب حوزه کار اساسی و زیر بنایی بوده و اطلاعات و مطالعات خوبی در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: امیدوارم این طرح با پشتیبانی که از شورای برنامه ریزی استان گرفته است به خوبی پیش برود.

لازم به ذکر است، کارگروه استانی مدیریت جامع حوزه آبخیز در گلستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، دبیری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تشکیل شده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرمانداری مینودشت و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان اعضا در این کارگروه عضو هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه