حجت‎الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان: اطلاعاتی که در رسانه‎ها مجازی ازسال می‎شود باید همراه با اخلاق و تقوا باشد.

البرز گلستان/حجت‎الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان  در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: رسانه‎های مجازی هم‌اکنون یک بلای امروزی جامعه است، این رسانه‎ها که توسط آدم‎های ناباب اداره می‎شود از ظرفیت‎ها استفاده بد می‎کنند.

وی یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام را اخلاق خوب دانست و ادامه داد: اخلاق نیکو باعث جذب بیشتر مردم می‎شود، مسلمانان با تاسی از پیامبر اکرم (ص) اخلاق نیکو را در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ضرورت اخلاق در رسانه‎های مجازی بیان کرد: اطلاعاتی که در رسانه‎ها مجازی ازسال می‎شود باید همراه با اخلاق و تقوا باشد.

لیوانی از رسانه‎های مجازی به عنوان بلای امروزی جامعه یاد کرد و گفت: متاسفانه آبروی مردم و یک مسلمان را در رسانه‎های مجازی می‎برند و دروغ‎های شاخ‎دار تحویل مردم می‎دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هرکس هر شغلی که دارد باید تعهد انسانی و اخلاقی داشته باشد، گفت: هر کس هر فعالیتی که در جامعه دارد و مالی یا خدمتی عرضه می‎کند باید دقت داشته باشد که خدمتش حلال باشد و غش در آن وارد نشود.

امام جمعه موقت گرگان از کسبه و بازاریان خواست تا کم فروشی و گرانفروشی نکنند و گفت: کاسب در زمانِ فروش مال، باید کاری کند که حرام وارد زندگی‎اش نشود و کلاهی بر سر مردم نگذارد و کم فروشی و گرانفروشی نکند.

وی ادامه داد: اخلاق جزء مسائل بسیار مهمی است که یک مومن باید به آن توجه کند زیرا اخلاق از بزرگترین ویژگی‎های پیغمبر بزرگ اسلام بوده است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: اسلامی که پیغمبر آن را معرفی کرد با رأفت و مهربانی یعنی حقیقت اسلام را معرفی می‎کرد و اگر قرار باشد ما به عنوان مسلمان برخورد بد را حتی با یک مسلمان داشته باشیم خلاف روح اسلام و مسلمانی عمل کرده‎ایم.

لیوانی بیان کرد: صداقت و راستگویی خصیصه اصلی یک مومن است و رسانه‎هایی که امروز در اختیار بشر است متاسفانه این رسانه‎های مجازی بک بلیه‎ای شده است که انسان‎های ناباب از این رسانه‎های مجازی استفاده بسیار بدی می‎کنند و دروغ‎های شاخ‎دار می‎سازند و در اختیار مردم قرار می‎دهند.

وی اضافه کرد: یک مومن متدین، متعهد مسلمان را آن‎چنان توسط فضای مجازی تخریب می‎کنند که انسان فکر می‎کند راست است و مطمئن باشید روز به روز از این رسانه‎ها بیشتر در اختیار بشر قرار می‎گیرد و ممکن است حتی وسایل و ابزار پیشرفته‎تری در اختیار بشر قرار گیرد و حیثیت مومنان را از بین ببرند.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: این افرادی که فضای مجازی را در اختیار دارند سعی کنند بند تقوا را بر زبان و دستان و افکار خود بزنند که هر چیزی را در این فضا منتشر نکنند.

لیوانی گفت: حتی ممکن است خطیب جمعه‎ای در تریبون مطلبی که نادرست است را بیان کند که باعث ریختن آبروی مومن شود یا جامعه را دچار مشکل کند بنابراین همه ما باید در این عرصه دقت کنیم.

وی افزود: یک مومن سعی کند به سنت‎های پیغمبر (ص) عمل کند و به طور حتم سنت‎های پیغمبر اسلام خارج از قرآن نیست.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: امروز می‎بینیم مسیحی‎هایی که خود را پیرو حضرت عیسی (ع) می‎دانند چه جنایت‎هایی می کنند و سلاح تولید می‎کنند و در کشورهای دیگر مداخله می‎کنند و با ابزار مختلف مردم فقیر دنیا را از بین می‎برند.

لیوانی بیان کرد: متاسفانه سران کشورهای مسیحی بویی از آداب حضرت مسیح نبرده‎اند و در گذشته و امروز خلاف دستور مسیح عمل می‎کنند.

وی ادامه داد: ما به پیروان حضرت مسیح توصیه می‎کنیم ذره‌ای از رأفت عیسی‎بن مریم را یاد بگیرند و در دوران حکومت خود بکار ببندند.

لیوانی با اشاره به سالروز زلزله شهر بم در استان کرمان خاطرنشان کرد: بلایای طبیعی بلایایی است که دست ما نیست اما آمادگی‎هایی می‎تواند باعث کاهش خسارت‎ها شود.

وی گفت: خانه‎هایی را بسازیم که در مسیر سیل نباشیم و طوری بسازیم که برابر زلزله مقاوم باشد و نکات ایمنی را رعایت کنیم تا دچار حادثه نشویم.

لیوانی با اشاره به انتخابات سال ۱۳۸۸ تاکید کرد: در آن زمان کسی یا کسانی فکر می‎کردند رای میاورند و رای نیاوردند و اتفاقاتی رخ داد.

امام جمعه موقت گرگان تاکید کرد: اعتراض باید قانونی و منظم و بدون تخریب باشد و اگر اینگونه باشد اشکالی ندارد.

لیوانی گفت: در ایام محرم عده‎ای از این فرصت سوء استفاده کردند و در تاسوعا و عاشورای حسینی به مقدسات مردم توهین کردند و احساسات دینی مردم جریحه‎دار شد.

وی افزود: اینجا بود که مردم علاقه‎مند به اهل بیت(ع) وارد صحنه شدند و حماسه نهم دی ماه را ایجاد کردند و من اعلام می‎کنم در آینده اگر قرار است به مقدسات مردم توهین کنند این مردم جانشان با اهل بیت آمیخته است و به آنها هشدار می دهم مراقب باشند و مسائلی را بیان نکنند که با احساسات دینی و مذهبی مردم بازی کنند و اگر اینگونه عمل کنند مردم همانند نهم دیماه همیشه در صحنه حاضر خواهند شد./فارس

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه