استاندار گلستان در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان:راه‎آهن گرگان- مشهد،جزیره آشوراده،طرح مدیریت سیل وزهکشی از اولویت‎های استان به شمار می‎رود

البرز گلستان/ دکترحسن صادقلو استاندار گلستان در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت : استان گلستان با توجه به اینکه تازه بناگذاری شده، دارای یک گپ تاریخی از نظر پشتیانی است.

وی تصریح کرد: استان گلستان ۷ درصد در امنیت غذایی کشور موثر است و این مسئله مهمی است که باید در اعتبارات اختصاص یافته به این استان دیده شود.

استاندار گلستان ادامه داد: بیش از یک میلیون تن ظرفیت تولید گندم در استان گلستان است و کمتر از ۲۵۰ هزار تن آن در استان مصرف می‎شود.

صادقلو با بیان اینکه ادبیات ویژه بینانه‎ای برای استان گلستان باید اتفاق بیفتد، افزود: توجه به سهم‎بری از پروژه‎های ملی یکی از اقدامات پشتیبان برای استان گلستان خواهد بود که این مهم با توجه به استعداد این استان و گپ تاریخی که با آن رو به رو بوده، باید توجه شود.

وی یادآور شد: منابع بانکی ما به علت‌های مختلف دچار آسیب است و استان گلستان معافیت کشاورزی دارد که این موضوع منابع استان گلستان را پایین می‎آورد.

استاندار گلستان به منابع ذغال سنگ استان گلستان اشاره کرد و گفت: بحث کارگری و برداشت ذغال سنگ در استان گلستان اتفاق می‎افتد اما بحث‎های بانکی‎ آن در استان‎های دیگری است و باید به منابع بانکی استان توجه شود.

صادقلو با بیان اینکه سند جامع استان در افق ۱۴۰۴ و ۱۴۲۰ تبیین شده، گفت:سند اجرایی ۵۳ دستگاه دولتی با شاخص کمی تبیین شده و این مهم منشور اجرائی در استان گلستان شده است.

وی تاکید کرد: ما در این سند‎های اجرائی ۳۰ طرحی که می‎تواند در استان گلستان اجرائی شود را نیز مشخص کردیم که با حمایت باید به نتیجه برسد.

استاندار گلستان با بیان اینکه آشوراده باید به نتیجه برسد، افزود: ما مشاور از محیط زیست گرفتیم و همه مباحثی که گفتند را دنبال کردیم و با اینکه کلیات آن تائید شده اما در جزئیات با مشکلاتی رو به رو هستیم.

صادقلو افزود: ۱۸ میلیون مسافر عبوری از استان گلستان داریم و یکی از جاذبه‎هایی که می‎تواند استان گلستان را مقصد مسافر تبدیل کند، جزیره آشوراده است.

وی با بیان اینکه باید به جزیره آشوراده به عنوان سرفصل درخواست‎های دولت توجه شود، گفت: مسائلی مانند راه‎آهن گرگان- مشهد، جزیره آشوراده، طرح مدیریت سیل و زهکشی از جمله مواردی است که اولویت‎های استان گلستان به شمار می‎رود.

استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه هفتم را در بحث اجرای پروژه‎های  اقتصاد مقاومتی در کشور داریم، افزود: با حساسیت بحث‎های اقتصاد مقاومتی را دنبال می‎کنیم.

صادقلو اظهار داشت: ارزش افزوده تولیدات ما در استان گلستان باید مورد توجه قرار بگیرد و گلوتن گندم گلستان ۴۰ درصد است و تفاوتی بین گندم استان گلستان با دیگر استان‎ها دیده نمی‎شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ

دیدگاه