پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه گلستان در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان: گلستان از بحران آبی رنج می‌برد اما از اعتبارات بی‎بهره است

البرز گلستان/حسین پیش‌قدم  رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گلستان در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته اقداماتی در ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته‎های شش‌گانه آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: به تبع این جلسات موارد مطرح شده در کمیته‌‎ها را با حضور استاندار گلستان دنبال کردیم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استانداری گلستان  تصریح کرد: ۲۴ برنامه‎ای در ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال شد که ۱۲ برنامه ملی تعریف شد و ۱۲۲ پروژه در آن مطرح شده که ۳۸ پروژه آن مربوط به استان گلستان بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتبارات و منابع مالی کم، پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی را در برش پروژه‎های ملی که به استان گلستان واگذار شده، شاهد هستیم.

پیش‌قدم افزود: از این ۱۲۲ پروژه ۶۰ پروژه مربوط به سیاست‎های کلان کشور است و درخواست ما این است به عنوان وزیر معین در توزیع و تنظیم پروژه‎ها در سال آینده، استان گلستان را بهره‎مند کنید و بتوانیم در این پروژه‎ها سهمی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در بخشی از این پروژه‌ها تکمیل ۵۲۱ کیلومتر در راه‎آهن کریدور شمالی و جنوبی مطرح شده که استان گلستان بی‎بهره است و می‎توانیم پروژه راه آهن گرگان- مشهد را در دستور کار قرار بدهیم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گلستان ادامه داد: در حوزه آزادراه‎ها، احداث ۱۲۰ کیلومتر مطرح شده که می‎تواند آزادراه گرگان-بجنورد را مطرح کنیم که شرایط آن در استان گلستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان از بحران آبی رنج می‌برد اما از اعتبارات بی‎بهره است، گفت: در چیدمان پروژه‎ها در سال آینده موضوعاتی که مرتبط به مشکلات استان گلستان است را پیگیری کنید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه