مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان: بازگشت اخذترانزیت به تاریخ قبل از ۱۸ مرداد ماه از سوی کشور ترکمنستان موجب بهبود مراودات خواهدشد

البرز گلستان/مهندس مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با اشاره به  سفر استاندار گلستان و وزیر کشور به جمهوری ترکمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: متاثر از برخی مسائل اقتصادی در جهان با کاهش صادرات و حمل و نقل به ترکمنستان را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش روادید و ترانزیت بین دو کشور وضع عوارض گمرکی از ۱۸ مرداد ماه امسال از سوی کشور ترکمنستان بود که این موضوع اثرات زیادی به ترانزیت کالا به ترکمنستان گذاشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان از کاهش ترانزیت و تردد کامیون از مرز اینچه‎برون خبر داد و  اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲۴ کامیون  با انواع ملیت‎ها از این مرز تردد می‎کردند و در حال حاضر این میزان به  ۷۳  دستگاه کامیون  کاهش پیدا کرده است.

میقانی درباره بهبود وضعیت موجود ترانزیت کالا با حمل و نقل جاده‎ای پیشنهاد کرد: اگر اخذ ترانزیت به تاریخ قبل از ۱۸ مرداد ماه از سوی کشور ترکمنستان بازگردد و یا اینکه  حذف بهای گمرک ترانزیت در بین دو کشور اتفاق بیفتد وضعیت مراودات بهبود خواهد یافت.

وی به وضعیت نامناسب جاده مواصلاتی اینچه‎برون و عشق‎آباد ترکمنستان اشاره کرد و گفت: جاده نزدیک به ۷۰۰ کیلیومتر است و وضعیت جاده بین مرز ما از این جاده بهتر است و بهبود وضعیت این جاده یکی دیگر از درخواست‎های ما است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان ادامه داد: پوشش بیمه‎ای مشخص برای کامیون‎داران در کشور ترکمنستان و افزایش اقامت از ۵ روز به ۱۰ روز بدون مراجعه به اداره مهاجرت و افزایش مکان‎های رفاهی بین جاده‎ای در کشور ترکمنستان از دیگر موضوعاتی است که باید در این سفر به آن پرداخته شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه