ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان : سفر هئیت گلستانی به قزاقستان اولین سفر یک هئیت بزرگ بخش دولتی وتجار و بازرگانان بوده است

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی از سفر قریب الوقوع استاندار گلستان با حضور وزیر کشور به جمهوری ترکمنستان و دیدار با دو استاندار بالکان و آخال خبر داد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه  مسیر کمیته برون گرائی و صادرات بیان کرد..

وی افزود: جمع‎بندی پیشنهادات و نقطه نظراتی مدیران دستگاه‎های اجرایی است که بتوانیم در سفری که وزیر کشور با هیئت همراه از استان‎های کشور ترکمنستان دارد در بخش مربوط به استان گلستان نکاتی را مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: این سفر ۶ دی دوشنبه برگزار می‏ شود و به علاوه بر دیدارهای عمومی دو جلسه با استانداران  بالکان و آخال کشور ترکمنستان خواهند داشت.

ربیعی در باره  به سفر اخیر هیئت گلستانی به کشور قزاقستان گفت : در سفر اخیر بوم‎گرایی و کشف بازارهای جدید برای محصو.لات  استان گلستان بود. و در این سفر  موفق در نوع خود و اولین سفر یک هئیت بزرگ بخش دولتی و دو سوم تجار و بازرگانان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان بیان داشت: در قالب تفاهم‎نامه اجرایی در استان‎های مرزی که در سال ۱۳۹۳ در ۱۷ ماده با کشور ترکمنستان منعقد شده و مباحث کشاورزی، گمرک، تجارت  و موضوعات مورد علاقه بین طرفین در آن گنجانده شده، یک معبر و بستر مناسبی است که می‎تواند به آن پرداخته شود.

وی بیان داشت: سفری که وزیر کشور در پیش دارد با دو نگاه ملی بین دو کشور خواهد بود و تفاهم‎نامه‎ها و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین استان بالکان و آخال مطرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از روادید اقتصادی و صادراتی استان گلستان با ۱۸ کشوری خبر داد و افزود: کشور ترکمسنان در رتبه نخست و یا دوم کشورهای هدف صادراتی استان گلستان قرار دارد.

ربیعی با بیان اینکه استاندار گلستان در انتهای سال شمسی به دنبال سفر به کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش  است، افزود: به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف هستیم و راهکارهای مناسب را برای تحقق به این هدف دنبال می‎کنیم.

وی بر لزوم اجرایی شدن تفاهم‎نامه سال ۱۳۹۳ با کشور ترکمنستان تاکید کرد و یادآور شد:  باید از فرصت‎های ایجاد شده به ویژه ریل ایران-قزاقستان در این سفر بهره جست و کشور ترکمنستان می‎تواند در این مسیر به ما کمک کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

دیدگاه