- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از همزمانی دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ونمایشگاه صنایع دستی و همایش علمی فرهنگ اقوام خبرداد

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از همزمانی دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ونمایشگاه صنایع دستی و همایش علمی فرهنگ اقوام خبرداد

البرز گلستان/ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهارداشت: در این جشنواره که از هشتم تا دوازدهم دی سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود، غرفه های صنایع دستی استان های مختلف و کشورهای همسایه برپا و گروه های موسیقی داخلی و خارجی برنامه اجرا می کنند.
وی همچنین به ایجاد بخش موزه روستایی در نمایشگاه جشنواره دهم اشاره کرد و افزود: استقبال خوب هنرمندان و بازدید اقشار مختلف مردم باعث شده که با وجود تلاش برخی استان های دیگر، میزبانی این جشنواره همچنان در گلستان باشد.
کریمی ادامه داد: یکی از شروط بین المللی شدن این جشنواره نیز برگزاری همایش در حوزه گردشگری داخلی و خارجی بود که این مهم انجام می شود و نیز پورتال اطلاع رسانی این اداره کل برای استفاده هنرمندان دیگر کشورها ۲ زبانه (فارسی و انگلیسی) شده است و در آینده زبان روسی نیز به آن افزوده می شود.
کریمی با یادآوری اینکه جشنواره اقوام ایران زمین همه ساله در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه برگزار می شد، گفت: در سال جاری به علت مصادف شدن با ایام محرم و صفر و نیز اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان، تصمیم به برگزاری این جشنواره در دی ماه گرفته شد.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان افزود: برای حضور در این جشنواره بین المللی از سوی سازمان مرکزی میراث فرهنگی از سفیران و رایزنان کشورهای دیگر در ایران، صاحب نظران تاثیرگذار در امور فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان به نام کشورهای مختلف دعوت شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی آئین نوروز ایرانی جشنواره امسال با محوریت ‘آئین های سنتی نوروز’ برگزار می شود.
به گفته وی جشنواره نهم با محوریت ازدواج اقوام برگزار شد.ایرنا

0 [1]
0 [1]