مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از همزمانی دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ونمایشگاه صنایع دستی و همایش علمی فرهنگ اقوام خبرداد

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از همزمانی دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ونمایشگاه صنایع دستی و همایش علمی فرهنگ اقوام خبرداد

البرز گلستان/ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهارداشت: در این جشنواره که از هشتم تا دوازدهم دی سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود، غرفه های صنایع دستی استان های مختلف و کشورهای همسایه برپا و گروه های موسیقی داخلی و خارجی برنامه اجرا می کنند.
وی همچنین به ایجاد بخش موزه روستایی در نمایشگاه جشنواره دهم اشاره کرد و افزود: استقبال خوب هنرمندان و بازدید اقشار مختلف مردم باعث شده که با وجود تلاش برخی استان های دیگر، میزبانی این جشنواره همچنان در گلستان باشد.
کریمی ادامه داد: یکی از شروط بین المللی شدن این جشنواره نیز برگزاری همایش در حوزه گردشگری داخلی و خارجی بود که این مهم انجام می شود و نیز پورتال اطلاع رسانی این اداره کل برای استفاده هنرمندان دیگر کشورها ۲ زبانه (فارسی و انگلیسی) شده است و در آینده زبان روسی نیز به آن افزوده می شود.
کریمی با یادآوری اینکه جشنواره اقوام ایران زمین همه ساله در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه برگزار می شد، گفت: در سال جاری به علت مصادف شدن با ایام محرم و صفر و نیز اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان، تصمیم به برگزاری این جشنواره در دی ماه گرفته شد.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان افزود: برای حضور در این جشنواره بین المللی از سوی سازمان مرکزی میراث فرهنگی از سفیران و رایزنان کشورهای دیگر در ایران، صاحب نظران تاثیرگذار در امور فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان به نام کشورهای مختلف دعوت شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی آئین نوروز ایرانی جشنواره امسال با محوریت ‘آئین های سنتی نوروز’ برگزار می شود.
به گفته وی جشنواره نهم با محوریت ازدواج اقوام برگزار شد.ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه