- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان: آشنایی کودکان وجوانان بامفاهیم بیمه و نقش آن دررفاه عمومی باعث افزایش آگاهی عمومی درجامعه می شود

علی اصغر نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان در بازدید گروهی از دانش آموزان از آن اداره کل و شعب تامین اجتماعی استان بر لزوم آشنایی بیشتر دانش آموزان با مفاهیم بیمه وتامین اجتماعی تاکید کرد.

البرز گلستان/علی اصغر نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستانکه از شیراز نظاره گر این بازدید بود با مشارکت خود به صورت ویدیویی گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با بزرگترین سازمان بیمه گر کشور، اهداف و نقش تامین اجتماعی در جامعه و توسعه پایدار آن و بسط بیشتر فرهنگ بیمه ضروری است که مبحث بیمه به ویژه بیمه تامین اجتماعی در کتاب های درسی از جمله علوم اجتماعی گنجانده شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه و تاکید ویژه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص ضرورت ارتقای دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی و ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در برنامه های درسی مقاطع مختلف آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان مقدمات لازم را برای اجرایی شدن این طرح در برنامه های درسی دانش آموزان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور اظهار کرد: بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی نیز جهت آشنایی آنان با این سازمان و توسعه فرهنگ بیمه ای در جامعه نقش مهمی دارد و آنان با حضور در شعب تابعه با مفاهیم ومصادیق بیمه وتامین اجتماعی ونقش آن درجامعه وبرقراری امنیت روانی وآرامش خاطر جامعه هدف این سازمان آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در جهت نهادینه کردن فرهنگ بیمه و آشنایی بیشتر جامعه با تامین اجتماعی از اولویت های این اداره کل می باشد و برای اثربخشی بیشتر تمرکز بر قشر دانش آموزی و دانشجویی را مورد هدف قرار داده است.

نیک نیا با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم توسعه یافتگی هر کشوری را با توسعه تامین اجتماعی آن جامعه می سنجند عنوان کرد:  آشنایی هر چه بیشتر کودکان و جوانان با مفاهیم بیمه، نقش آن در رفاه عمومی جامعه و تامین آتیه آنان باعث افزایش آگاهی عمومی، بسط بیشتر فرهنگ بیمه در جامعه و انتخاب آگاهانه نوع زندگی و تضمین آینده افراد می شود.

گفتنی است، شفاف سازی مفاهیم ومعانی بیمه واهمیت آن، معرفی سازمان به عنوان بزرگترین وگسترده ترین سازمان بیمه گر در کشور، معرفی خدمات کوتاه مدت و بلندمدت سازمان و نحوه ارائه آنها، استفاده از خدمات پزشکی با دفترچه درمانی، نوع و نحوه جذب و مصرف منابع از جمله مباحث مطروحه در بازدید دانش آموزان از تامین اجتماعی گلستان بود.

0 [1]
0 [1]