( ٢۶ آذرالی ۱ دیماه )هفته حمل ونقل وروز راهدار/ متن اطلاعیه مهندس میقانی مدیرکل راهداری وحمل ونقل گلستان

هفته حمل و نقل و روز راهدار ( ٢۶ آذر الی ١ دیماه ) مبارک باد.
البرز گلستان/دیگر بار به یادمان همت عالی تلاشگران عرصه حمل و نقل در ٢۶ آذر ماه ١٣۶٢ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) لبیک گفته و ادای وظیفه نمودند ، ارج مینهیم ، غرور مذهبی و ایرانی مان را به توان و غیرت مردانه فرزندان این مرز و بوم گره می زنیم ، در حضور ملت شریف ایران اسلامی به احترام می ایستیم و از دل سرود خدمتگزاری به مردم را سرمی دهیم .
بلند همتان عرصه خستگی ناپذیر جاده ها ، راهداران عزیز:
همت شما را می ستاییم و تردید نداریم که اصل و ذات خدمتتان توکل به ا… بوده است . امیدواریم تلاش و عملکرد شما منشاء خدمات ارزشمند در عرصه های انسانی ، اقتصادی و اجتماعی بوده و هموطنان عزیزمان خاطره سفرهای خوشی را در سایه تلاش شما در ضمیر ذهنشان به یادگار بگذارند .
مبارک باد بر شما بزرگ منشانی که در سرمای طاقت فرسا و گرمای سوزان گوش به فرمان خدمت بوده اید و هیچ گاه ناملایمات مسیر از توان و غیرت مردانه تان نکاسته است .

هفته راهداری و حمل و نقل بر همه همکاران خانواده بزرگ حمل و نقل و راهداری بویژه راهداران و رانندگان  زحمتکش ناوگان عمومی کشور مبارک باد

یادآور می‌شود، فلسفه ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل‌ونقل و رانندگان نام گرفته، بر مبنای مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالاهای استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است که به همت و پیگیری متولیان امر در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، در تقویم کشور ثبت شده است و ۱دی نیز به عنوان شروع اولین روز زمستان و اوج تلاش و فداکارای و آمادگی راهداران برای نگه‌داری راه‌ها و باز نگه داشتن آنهاست که بر اساس سنت همه ساله ازاین روز نمادین به عنوان روز راهدار یاد می‌شود.

بنابراین فاصله ۲۶ آذر تا ۱ دی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به هفته حمل‌ونقل رانندگان و راهداری موسوم یافته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۵ ق.ظ

دیدگاه