ربیعی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان:قزاقستان بازار مناسبی برلی خرید محصولات کشاورزی گلستان می باشد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان هرگونه بستن توافق و قرارداد برای خرید محصولات پتروشیمی از منگستائو قزاقستان را رد کرد

البرز گلستان/محمود ربیعی  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اظهار کرد:قزاقستان بازار مناسبی برلی خرید محصولات کشاورزی گلستان می باشد

وی افزود:هفته گذشته هیئتی تجاری، اقتصادی و فرهنگی به ریاست حسن صادقلو استاندار گلستان به استان منگستائو جمهوری قزاقستان سفر کردند تا ضمن آشنایی و معرفی ظرفیت‌های این استان، تلاش کنند  سطح همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صادراتی گلستان را افزایش دهند.

وی افزود: در این سفر ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی سرمایه‌گذاری و تجاری، بازدیدهایی از مراکز اقتصادی این استان نیز انجام گرفت.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: در این سفری علاوه بر امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری در ۱۴ بند برای توسعه مبادلات تجاری و برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص توسعه تجارت و بازرگانی، تقویت خطوط هوایی، افزایش مسافرت‌های ریلی گردشگری، مسائل ورزشی، بازدید‌هایی از بندر اکتائو و منطقه ویژه اقتصادی اکتائو انجام گرفت.

ربیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در آستانه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون است، در این سفر هیئت تجاری استان از منطقه ویژه اقتصادی بندر اکتائو با هدف آشنایی از فعالیت‌های شرکت‌های فعال این منطقه بازدید داشتند.

وی با بیان اینکه تجربیات موفق منطقه ویژه اقتصادی بندر اکتائو می‌تواند برای استان گلستان مفید باشد، گفت: منطقه اقتصادی بندر اکتائو جمهوری قزاقستان از زیر‌ساخت‌های مناسبی برخوردار است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان گلستان در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری و رابطه عمیق دوستی که بین این استان و قزاقستان وجود دارد می‌توانند شرکای خوب برای توسعه مسائل اقتصادی و تجاری باشند.

ربیعی از اراده و آمادگی این دو استان برای تقویت همکاری‌های مختلف اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در استان گلستان می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای جمهوری قزاقستان را برطرف کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه