مدیرکل بهزیستی گلستان از برگزاری نخستین همایش علمی کاربردی« کودک آزاری و خشونت علیه کودکان » خبرداد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان: بمنظور آموزش،آگاهسازی وپیشگیری ازکودک آزاری وتوضیح وتبیین قوانین ومسائل حقوقی مربوط به این پدیده،اداره کل بهزیستی استان نخستین همایش علمی – کاربردی «پیشگیری از کودک آزاری» رابه عنوان متولی نظام سلامت اجتماعی، باحضور مسئولینی از استانداری،دادگستری ،دانشگاه علوم پزشکی وسایر دستگاههای مرتبط درمحل سالن اجتماعات این اداره کل برگزارنمود.

 مدیرکل بهزیستی گلستان دراین مراسم طی سخنانی بابیان اهمیت  پیشگیری از کودک آزاری گفت : کودک آزاری و خشونت علیه کودکان بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی بوده که سلامت روانی ، اجتماعی و حیات کودکان را در معرض تهدید جدی قرار میدهد.

دکترابراهیم غفاری گفت: این پدیده بدلیل آثار و پیامدهای ناخوشایند فراوانی که در دوران بزرگسالی برافراد وارد می سازد و می تواند در فرایندجامعه پذیری کودکان تاثیر بگذارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برهمین اساس و با عنایت به جایگاه سازمان بهزیستی در نظام سلامت اجتماعی ، پیگیری امورمربوط به خشونت علیه کودکان و کودک آزاری بعنوان یکی از ماموریتهای اساسی این سازمان در پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حیطه فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی این اداره کل مطرح می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح ماموریتهای مرکز اورژانس اجتماعی و خط تماس فوریت اجتماعی تحت عنوان خط ۱۲۳ پرداخت و ضمن تبیین خدمات خط ۱۲۳ و ارتباط آن در پیشگیری و مداخلات و حمایتهای روانی اجتماعی از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی ، گزارشی از وضعیت مراجعین و تماس های صورت گرفته و خدمات ارائه شده در راستای پیشگیری از کودک آزاری و خشونت علیه کودکان ارائه نمود.

وی ابراز امیدواری  کرد: با آموزش و آگاهسازی خانواده ها ، والدین و شهروندان در خصوص آثار و پیامدهای کودک آزاری ، بتوانیم به تامین بهداشت روان کودکان در جامعه کمک نمائیم.

درادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تبیین قوانین و مسائل حقوقی کودک آزاری پرداخت و گزارشی در این خصوص ارائه دادوپس ازتشریح آسیبهای اجتماعی شایع در میان کودکان بویژه کودک آزاری در میان ساکنین مناطق آسیب خیز توسط مدیرکل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه با بیان تاریخچه کودک آزاری به انواع و اشکال کودک آزاری و پیامدهای جسمی ، ر وانی و اجتماعی این پدیده تبیین و توصیف کرد.

درپایان خانم دکتر درخشانپور -فوق تخصص روانپزشکی کودکان به بیان مطالبی در خصوص نحوه تشخیص و درمان بالینی پدیده کودک آزاری پرداخت .

گفتنی است: دو کارگاه آموزشی با عناوین پیشگیری از کودک آزاری توسط متخصصین روانشناسی کودک برای کودکان و والدین در دو بخش مجزا همزمان با این همایش برگزار گردید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۵ ق.ظ

دیدگاه