دور خیزفرودگاههای گلستان درارتقای سطح خدمات فرودگاهی و هوانوردی جهت رشدو توسعه استان

البرز گلستان/حضور گروه پیگیری مطالبات مردمی استان گلستان جهت تجلیل وتقدیر ازاقدامات انجام شده مدیر کل فرودگاه در جهت توسعه استان گلستان

زمانی که قبل از معارفه رامین آذری بعنوان مدیر کل مدیرکل فرودگاه های استان گلستان کمتر کسی متوجه بود  که این جوان اهل شهرستان پارس آباد مغان و از جوانان تحصیلکرده در رشته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است که پیش از این عهده دار مسئولیتهایی از قبیل،مسئول فناوری اطلاعات فرودگاههای اذربایجان شرقی.مشاور مدیر کل فرودگاههای اذربایجان شرقی .مشاور اجرایی مدیر کل فرودگاه مهراباد .معاون عملیات فرودگاهی مهراباد بتواند موتور کهنه صنعت حمل و نقل هوائی را از دروازه هوایی گرگان بحرکت در آورد .

با توجه به اینکه فرودگاه گلستان قبلا دومدیر با تجربه را  در پرونده خود داشت حضور این مدیر  جوان جدید توانست درهمان ابتدا شوکی به این صنعت وارد آورد.

فروگاهها  که یکی از اصلی ترین دروازه هوایی در کشورمی باشد وفرودگاه گرگان یکی از حساس ترین فرودگاههای کشور می باشد و رامین آذری زمانی که درمعاونت تسهیلات فرودگاهی مهرآبادبودمعتقد به ایجاد انسجام بین شرکت‌ها می‌تواند در رفع انتظارات مسافران پروازی و حتی کاهش هزینه‌های ناشی از تاخیرات انعکاسی، برای شرکت‌های هواپیمایی تاثیرگذار باشد.

وی تمام تلاش یک مدیر فرودگاه را ارتقاء خدمات فرودگاهی و تکریم مسافران و مراجعین فرودگاهی می داند.

 رحمت‌اله مه‌‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  در ابلاغ صادر شده  خطاب به آذری مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان گلستان٬ خواستار مواردی از قبیل : استفاده کامل از ظرفیت‌های در دسترس و هماهنگی لازم با استاندار  و بکارگیری تمام توان و تجارب در جهت پیشبرد اهداف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و برنامه‌های توسعه استان زرخیر گلستان، با تاکید بر اجرای دقیق مأموریت های زیر تاکید شده است.

استقرار سیستم مدیریت ایمنی، نظام ارزیابی عملکرد و بهبود فرآیند مستند سازی در فرودگاه‌ها و واحدهای ستادی تابعه.

ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و هوانوردی در جهت جلب رضایت و پاسداشت حقوق شهروندی مسافران و دیگر ذینفعان با تأکید بر تعامل لازم با فرودگاه‌های اطراف و پایش فرودگاه‌های رقیب منطقه و هماهنگی مؤثر با شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای حفاظتی– امنیتی و دیگر نهادهای عامل در خدمات فرودگاهی و بهینه‌سازی فرآیندها.

ارتقای سطح فرهنگ، اخلاق و دیسیپلین حرفه‌یی، توسعه کار تیمی، افزایش سطح مهارت‌ها و بهبود شرایط کاری«منابع انسانی متخصص» ضمن تأکید بر شناسایی و پرورش نیروهای مستعد و جوان با هدف همتاپروری و کادر سازی.

نگهداری اصولی زیرساخت‌های موجود و بهره‌برداری مؤثر و اقتصادی از ظرفیت‌های فرودگاهی و فضای تحت کنترل، توسعه کسب و کارها و وصول به موقع درآمدها، با هدف حفظ و افزایش ثروت سهامداران ضمن تأکید بر انضباط مالی، اجتناب از هرگونه اتلاف منابع، کاهش هزینه‌ها با تأکید بر کاهش مصرف انرژی، رعایت دقیق قوانین و مقررات ناظر و هماهنگی کامل با ستاد شرکت.

پیگیری لازم جهت اجرای مناسب طرح‌های توسعه فرودگاهی با تاکید بر تکمیل ترمینال جدید فرودگاه٬ بهسازی عوامل پروازی و نصب تجهیزات کمک ناوبری(بر اساس برنامه)

پیش‌بینی و پیگیری لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه آینده فرودگاه

تعامل مؤثر با مسئولین ارشد استان به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های فراهم‌ شده در حوزه فرودگاهی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی به و از فرودگاه بوده است.

ضمن آنکه گلستان با توجه به اسقرار دومرکز فرودگاهی در گرگان و کلاله می تواند موفقیت در رونق این دو فرودگاه دارای بازخوردهای مثبت اجتماعی باشد.

در بسیاری از استان ها، به توسعه فرودگاهی به مثابه یک موضوع استراتژیک نگریسته می شود وحتی برخی از شهرداری ها کشور، در تخصیص منابع و امکانات برای تجهیز فرودگاه محلی شان مشارکت دارند. نقش نماینده های مجلس در این میان که جایگاه عالی خود دارد.

ضمن آنکه علاوه بر اجرایی شدن ماموریت های محوله، می توانیم شاهد نتایج موثر و عملی ناشی از توجه به حمل و نقل هوایی در توسعه پایدار استان باشیم

با نگاهی کوتاه به فعالیت حضور جند ماهه آذری در فرودگاه گلستان که توانسته است تشویق همگان از جمله اصحاب رسانه را به جهت حضور حضور خبرنگاران در امورات جاریه اداره کل فرودگاهها را به همراه داشته باشد. که می توان از جمله فعالیت های این جوان فرودگاهی را

در ۲ ماه گذشته تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی سیستم فرود با دستگاه ILS را با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیون تومان نام برد.

وتامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی سیستم کمک ناوبری DVOR با اعتبار ۱۲۰ میلیون، تحویل کابل و تجهیزات برق رسانی به سایت‎های ISL  و  DVOR با اعتبار ۴۲۰ میلیون تومان، تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی چراغ‎های اپروچ با ۱۹۰ میلیون تومان، ۲۸ کیلومتر کابل چراغ‎های اپروچ با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان و تحویل کابل و تجهیزات برق رسانی به سایت های ILSدر طی دو ماه گذشته

و از دیگر جمله فعالیت های این اداره کل  تکمیل جدول‌کشی و رنگ‎آمیزی، بهسازی سرویس‎های بهداشتی، سیستم کنفرانس سالن photo_2016-12-06_19-35-47جلسات و سامانه پیامک ۱۹۹ فرودگاه گرگان، تامین اعتبار جاده حفاظتی فرودگاه گرگان و احداث و تکمیل موتورخانه برق اضطراری فرودگاه کلاله از جمله اقداماتی بود که در زیر ساخت‎های فرودگاه‎های استان گلستان در ماه‎های اخیر نام برد.

و از افزایش درصدی  پروازهای استان که با ۶۴ درصد افزایش به هفته‎ای ۷۴  پرواز رسید که از این تعداد ۷۰ پرواز مربوط به فرودگاه گرگان و ۴ پرواز هفتگی در فرودگاه کلاله است.

ضمن آنکه مقاصد پروازهای فرودگاه گرگان شامل تهران، مشهد، زاهدان، اصفهان، رشت و عتبات عالیات است و فرودگاه کلاله تنها به مقصد تهران پرواز می‎کند.

و مقاصد پروازی فرودگاه گرگان با اضافه شدن شهرهای رشت و اصفهان به شش مقصد داخلی و خارجی رسیده و مسیرهای جدیدتری نیز در حال پیگیری می باشد.

جا دارد مدیران استانی از جمله استاندار محترم و معاونین و مدیران مرتبت و دلسوزان توسعه استان و آنانکه می دانند صدای موتور هواپیما یعنی توسعه و جذب گردشگر ونمایندگان مجلس شورای اسلامی  استان که نقش بسزایی در این امر دارند در حرکت رو به رشد این موتور تلاش نمایند .

ضمن آنکه شهرداری گرگان بعنوان آنکه مرکز فرودگاه در این شهرستان استقرار دارد می تواند نقش تحول آفرینی در این صنعت هواپیمایی به عنوان دروازه هوایی شهرستان گرگان را داشته باشد.

photo_2016-12-08_20-32-10

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۵ ب.ظ

دیدگاه