مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از خسارات ۱۵۰ میلیارد ریالی خسارت های برف و یخبندان اخیر بر جسم و ابنیه فنی موجود در طول راه های استان خبرداد

البرز گلستان/مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، خسارت های وارده بر جسم و ابنیه فنی موجود در طول راه های استان را بر اثر برف و یخبندان اوایل آذرماه جاری ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس” ابراهیم مبارک قدم” در گفت و گویی خبری گفت: بیشترین آسیب به محورهای روستایی شهرستان های گرگان، مینودشت، گالیکش، علی آباد کتول، کلاله،آزادشهر،کردکوی و رامیان به طول ۴۷ کیلومتر و ۲۰۷ فقره ابنیه فنی موجود در آنها وارد آمده است.

به گفته مبارک قدم، ۲۵ کیلومتر از راه های اصلی و بزرگراهی استان هم از این پدیده جوی خسارت دیدند.

وی افزود: تخریب رویه آسفالت و شانه راه، تخریب گاردریل ها و علائم ایمنی، ریزش دیواره پل ها و گرفتگی آبروها و قنوها از مهمترین خسارت های وارد شده است.

وی اظهار کرد: تیم کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی پس از برآورد خسارت، آنها را به ستاد بحران استان اعلام کرده و امید است که با تامین به موقع این منابع مالی بتوان برای بازسازی و مرمت خسارات وارده اقدام کرد.

طول راه های اسحفاظی استان گلستان حدود پنج هزار کیلومتر است که شامل ۲۷۴ کیلومتر بزرگراه،۷۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی و آسفالته و ۳۵۰۱ کیلومتر راه روستایی می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه