رهبری معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:باید وضعیت تثبیت اشتغال و بیمه آن‌ها در استان مشخص شود

البرز گلستان/کارگروه اشتغال استان گلستان  با حضور ربیعی معاون ااستاندار گلستان در ساختمان شماره ۲ استانداری گلستان برگزار شد و دستگاه‌های مختلف به بیان برنامه‌ها و راهکارهای سازمانی خود در جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان پرداختند.

محمد رهبری معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان  گفت: نباید انتظار داشته باشیم با اشتغال ایجادشده از سوی دولت و طرح‌های حمایتی در این حوزه نرخ بیکاری در استان پایین بیاید.

وی افزود: سیستم مدیریت اشتغال کشور با تأخیر ۲۰ ساله مواجه بوده و تعداد فارغ‎التحصیلان دانشگاهی رو به افزایش است و وضعیت آن‌ها در پذیرش برخی مشاغل مطلوب نیست.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بابیان اینکه برخی فارغ‌التحصیلان به دلیل داشتن مدرک دانشگاهی و نداشتن مهارت کافی تمایل چندانی به برخی مشاغل ندارند، ادامه داد: این شرایط (افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی) تا سال ۱۴۰۰ وجود دارد و تا آن زمان مشکلات در حوزه اشتغال استان به قوت خود باقی است.

وی بعدازاین توضیحات، به اجرای طرح کارورزی در استان اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف افزایش قابلیت جذب دانش‌آموختگان از طریق تجربه مهارت است و در این طرح به دنبال فراهم کردن زمینه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم.

رهبری بابیان اینکه استان‌های گلستان و قزوین پایلوت اجرای این طرح در کشور بوده‌اند، اضافه کرد: قزوین تاکنون گامی در اجرای این طرح برنداشته و سهمیه طرح کارورزی در استان گلستان ۸۹۴ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱۱ واحد برای پذیرش کارورزان در استان اعلام آمادگی کردند که ۲۸۸ واحد واجد شرایط شناخته شدند.

به گفته معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ۳۰۰ کارورز عقد قرارداد کرده و در ۱۹۹ واحد مشغول آموزش هستند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۵۵ کارورز همچنان مشغول گذراندن دوره آموزشی هستند و ۳۴ نفر از این طرح خارج‌شده و ۱۱ نفر جذب واحدهای اقتصادی استان شده‌اند.

رهبری افزود:۷۰ درصد کارورزان در بخش خدمات و ۲۴ درصد آن‌ها در بخش صنعت فعالیت می‎کنند اما در بخش کشاورزی توفیق چندانی نداشته و تنها ۶ درصد در این حوزه مشغول هستند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین به وضعیت شهرستان‌ها در جذب کارورز اشاره کرد و گفت: مینودشت و گالیکش از شهرهای پیشرو در این حوزه بوده‌اند اما در گنبدکاووس و بندرگز رتبه خوبی نداریم.

رهبری ادامه داد: مطابق آمار بیمه تأمین اجتماعی و سامانه رصد در استان ۱۲ هزار و ۹۸۵ شغل در استان ایجادشده که دو هزار و ۸۳۱ نفر از طریق مؤسسات کاریابی و سه هزار و ۳۱۳ نفر در سامانه رصد و ۶ هزار و ۸۴۱ نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند که به اعتقاد ما داریم بسیاری از این تعداد اشتغال همپوشانی داشته و باید وضعیت تثبیت اشتغال و بیمه آن‌ها در استان مشخص شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه