آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان:مذاکرات هسته‏ای با امنیت ملی ایران گره خورده است

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز آخرین دوره مذاکرات هسته‏ای ایران و ۱ + ۵ در چارچوب توافق ژنو، گفت: مذاکرات هسته‏ای با منافع ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گره خورده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز (۳۰ آبان) در خطبه ‏‏های نماز جمعه این شهر اظهارکرد: مذاکره‏کنندگان باید در این مذاکرات، تامین منافع ملی و امنیت ملی کشور را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید در صورت شکست احتمالی مذاکرات هسته‏ای نباید نسبت به آینده ناامید شویم، افزود: اگر توافق کامل هم حاصل نشود باید به تعبیر مقام معظم رهبری، به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یکی دیگر از از نکات مهم در ارتباط با مذاکره تیم هسته‏ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱ + ۵ را هوشیاری نسبت به هراس‏ افکنی ‏های غربی ‏ها ذکر و خاطرنشان کرد: آنها در تلاش هستند تا ایران را مقصر شکست احتمالی مذاکرات جلوه دهند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مذاکره‏کنندگان هسته‏ای، سربازان نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: جنگ در این میدان از نبرد در عرصه نظامی سخت‏تر است.

به گفته وی، جنگ در این عرصه به عقلانیت و پختگی نیاز دارد تا وزیر امور خارجه کشورمان و همکارانش، توانایی رودررویی با شش کشور قوی دنیا را داشته باشند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، از منتقدان داخلی مذاکرات هسته‏ای انتقاد کرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد اظهارنظرهای نادرستی درباره مذاکرات هسته ای دارند، گفت: طبق گفته این افراد، ذلتی که در این یکسال تحمل کردیم در ۳۵ سال قبل، بی‏سابقه است.

وی افزود: در این شرایط، همه آحاد ملت، اعم از شخصیت‏های حقیقی و حقوقی، احزاب، رسانه‏ها و … باید در راستای حمایت از مذاکره‏کنندگان هسته‏ای، با یکدیگر همدل باشند.

امام جمعه گرگان افزود: این چه حرفی است که شما می‏گویید؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمود که مذاکره‏کنندگان هسته‏ای فرزندان نظام هستند؟ آنگاه دم از دفاع از رهبری هم می‏زنید؟

آیت الله نورمفیدی، مذاکرات ژنو را برای ایران و دنیا بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر در این مذاکرات به یک نتیجه معقول و منطقی و به تعبیر رئیس‏ جمهور، بر – برد برسیم، همه طرفین نفع می‏برند.

وی با بیان اینکه در این دور از مذاکرات، توجه به برخی تذکرات، مهم است، اولین تذکر را دفاع از حق مسلم ملت ایران در داشتن انرژی صلح‏آمیز هسته‏ای عنوان کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۶ ب.ظ

دیدگاه