در خواست دکتریغمایی رئیس دانشگاه گلستان از خیرین جهت ساخت خوابگاه دانشجویی در سایت سرخنکلاته

البرز گلستان/فرهاد یغمایی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به مناسبت هفته دا نشجو وپژوهش گفت: دانشگاه گلستان به مدت دو سال متوالی عنوان سرآمد علمی کشور را کسب کرده است.

ویدر باره جذب نیروهای هئیت علمی در دانشگاه گفت: دانشگاه در جذب نیروهای هیات علمی خود در وهله اول به دانشگاه و کیفیت فرد توجه می کند و بومی بودن فاکتور بعدی ماست

وی افزود:نیروهایی که جذب میکنیم باید افرادی باشند که بتوانند فارغ التحصیلان قوی را در این دانشگاه تربیت کنند.

یغمایی خاطرنشان کرد: در سه ساله اخیر ۶ اختراع توسط دانشجویان این دانشگاه به ثبت رسیده که از جمله آن می توان به ساخت دستگاه تصفیه آب شرب اشاره کرد و تمامی این اختراعات کاربردی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری دوهزار و ۶۸ دانشجوی زن و یک هزار و ۲۱۳ دانشجوی مرد در این در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

دکتر یغمایی درباره رتبه علمی دانشگاه در بین مراکز کشور بیان کرد: ارزیابی علمی دانشگاه ها به صورت تکفیک شده نیست و نمی توان به آن استناد کرد با این حال دانشگاه گلستان رتبه چهل و سوم را در اختیار دارد و از این نظر جزو دانشگاه های دارای رنکینگ ردیف سه هستیم.

رئیس دانشگاه گلستان درباره نبود خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر اعتباری برای ساخت خوابگاه به دانشگاههای کشور تعلق نمی گیرد انتظار این است که در این امر خیرین وارد عمل شوند اگر ۵۰ درصد ساختمان خوابگاه توسط خیرین ساخته شود بقیه اعتبار را وزارتخانه خواهد پرداخت.

رئیس دانشگاه جامع گلستان بودجه مورد نیاز برای اتمام ساخت سایت دانشگاه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد

یغمایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی دانشگاه گلستان در سرخنکلاته گفت: از آنجایی که این دانشگاه نزدیک کمربندی گرگان واقع شده دانشگاه جامع گلستان خیابانی به طول ۷۸۰ مترمربع و پهنای ۳۰ متر مربع را خریداری کرده است تا سردر دانشگاه بر روی خط کمربندی نصب و از ساخت و ساز جلوگیری شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۸ ب.ظ

دیدگاه