ربیعی معاون استاندار گلستان به مناسبت هفته پژوهش : کارهای پژوهشی باید به صورت زیربنایی در استان گلستان دنبال شود،

البرز گلستان/ ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در افتتاح شانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، پژوهش را نیاز امروز جامعه برشمرد و گفت:  فعالیت‎های پژوهشی ضرورتی است که امروز دانشگاه‎های ما باید به سمت آن بروند.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های پژوهشی باید تقاضا را در استان ایجاد کند، افزود: برای این امر باید بیندیشیم چه نیازهای در استان وجود دارد و یکی از راه‎های که می‎توانیم در این بخش موثر باشد تقویت نمایشگاه‎ها فناوری و پژوهش‎ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید اعتماد به نفس خود را در امر پژوهش بالا ببریم ، خیلی از اساتید ما می‎توانند کار پژوهشی انجام دهند و شاید به دلیل آنکه کار پژوهشی مقرون به صرفه نیست و یا حمایتی صورت نمی‎گیرد از این امر اجتناب می‎کنند.

ربیعی یادآور شد: توجه به نیازهای جامعه یکی از راه‎هایی که می‎توانیم در بحث پژوهش موفقیت بدست بیاوریم و رقابت بین بخش‎های مختلف بیشتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان  به اقدامات پژوهشی مراکز علمی، دانشگاهی، بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده با برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در محل نمایشگاه‎های بین‎المللی بتوانیم دستاوردهای استان گلستان را به نمایش بگذاریم.

ربیعی تأکید کرد: در سال گذشته به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی نتوانستیم تمامی دستاوردهای استان را به نمایش بگذاریم و باید نمایشگاه پژوهش به گونه‎ای باشد که بتوانند مخترعان و پژوهشگران دستاوردهای خود را به راحتی به نمایش بگذارند.

وی به  شعار هفته پژوهش «پژوهش تقاضا محور، تجاری‎سازی و فناوری زیر بنای اقتصاد مقاومتی است» اشاره کرد و گفت: کارگروه پژوهش در استان گلستان در بخش‎های مختلف فعالیت می‎کند و اقدامات ارزشمندی را در این مدت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه کارهای پژوهشی باید به صورت زیربنایی در استان گلستان دنبال شود، افزود: فعالیت‎های پژوهشی باید به سمت تجاری‎سازی سوق داده شود و بدون این مهم کارهای پژوهش صرف اقتصادی و سرمایه‎گذاری نخواهد داشت.

ربیعی به سرمایه‎گذاری در بخش پژوهش تاکید کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از پنج رکن اقتصاد مقاومتی دانش‎بنیان بودن و پژوهش محور بودن فعالیت‎ها است./فارس

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه