نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از حمایت پست‌ بانک استان جهت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های دارای توجیه خبر داد

البرز گلستان/علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان  در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه منعقده بین استاندار گلستان و معاونت توسعه مناطق روستایی و بنیاد علوی طرح‌های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی روستاهای استان تسهیلات با کارمزد هشت درصد دریافت می‌کنند.

وی افزود: این تسهیلات با عاملیت بانک سینا و حداکثر دو میلیارد و حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: در نخستین اولویت‌سنجی و پالایش دستگاهی پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های روستایی استان انجام شد و ۲۱ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و … به بانک عامل معرفی‌شده‌اند.

وی از تصویب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید و معرفی آن‌ها به بانک خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی استان تزریق شود.

نصیبی همچنین از پرداخت تسهیلات به پروژه‌های اشتغال‌زا در قالب تعاون روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت تعاونی پرورش اسب روستاییان سقر تپه گمیشان افتتاح شده است.

وی از حمایت پست‌بانک استان از طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها خبر داد و اضافه کرد: سه برابر بودجه سال قبل روستاها در سال قبل تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصادی دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود که در اجرای این طرح در کشور تاکنون استان‌های گلستان و زنجان پیشتاز بوده‌اند.

به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکنون ۱۰۰ طرح و اولویت اقتصادی با تکیه‌بر دانش و تجربه بومی در روستاهای استان شناسایی‌شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه کاریابی روستاهای استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۳۰۰ کارآفرین روستایی جمع‌آوری‌شده و صفحه معرفی محصول و خدمات آن‌ها در این سامانه ایجاد می‌شود.

نصیبی از فعال‌سازی ۲۷ تعاونی دهیاری در حوزه های مختلف در حال فعالیت میی باشند.استان خبر داد

و ی افزود: در ۶ میدان میوه و تره‌بار تهران محصولات زارعی و باغی گلستان توسط تعاونی‌های دهیاری‌های استان به فروش می‌رسد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۳ ب.ظ

دیدگاه