معاون استاندار گلستان در پنجمین کارگروه اشتغال استان خبرداد: گلستان دارای ۹۱درصد واحدهای تولیدی کوچک و خرد می باشد

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان  در پنجمین کارگروه اشتغال استان گلستان گفت:  گلستان دارای یک هزار و ۲۰۰ بنگاه تولیدی و اقتصادی است، افزود: ۹۱ درصد از این بنگاه‌های کوچک و خرد بوده و برای کمتر از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند

وی افزود:گلستان از پیش از انقلاب دچار گپ تاریخی فقدان صنایع مادر و سنگین بود و محور اقتصادی آن بر مبنای کشاورزی تعریف‌شده است.

ربیعی افزود: ۹۱ درصد از واحدهای تولیدی در استان کوچک و خرد هستندوزیر ۵۰نفر نیرو ۶ درصد از بنگاه اقتصادی استان متوسط و کمتر از سه درصد آن‌ها بنگاه‌های بزرگ هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان با این توضیح که منظور از بنگاه بزرگ در گلستان ظرفیت اشتغال دو تا سه‌هزارنفری نیست، تصریح کرد: بالاترین ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی و اقتصادی استان حدود ۱۵۰ نفر است.

وی ادامه داد: گلستان استانی با زیرساخت‌ها و بنگاه‌های کوچک و خرد است و باید در بحث اشتغال رویکردی را پیش‌بینی و اعمال کنیم که بتوانیم بیشترین بهره و پایداری اشتغال را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید خط‌مشی تولیدی بازار و تجاری‌سازی اقتصاد گلستان مشخص شود، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر تولید و اشتغال موردنیاز استان باید در کارگروه اشتغال مشخص شود.

ربیعی با یادآوری اینکه مازاد عرضه و تولید منجر به کاهش قیمت محصول می‌شود، متذکر شد: باید در کارگروه ویژه‌ای اعتبارات دستگاه‌ها و ابلاغ‌های سازمانی در خصوص اشتغال جمع‌بندی و سپس سیاست‌گذاری شود تا برای فروش آن در سایر استان‌ها و صادرات برنامه‌ریزی‌شده تا شاهد ایجاد شغل و درآمد پایدار و گردشگر اقتصادی مناسب در استان باشیم.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۶ ب.ظ

دیدگاه