معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد این صندوق برای ادامه اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده خبر داد.

البرز گلستان/معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد این صندوق برای ادامه اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدعلی ابراهیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده اظهار داشت: پیشنهاد صندوق، اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان همانند سال ۹۵ است. در لایحه بودجه سال ۹۶ دولت که هنوز به مجلس تقدیم نشده نیز این موضوع و تلاش برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان مورد تاکید قرار گرفته است.
ابراهیم زاده درباره سرانجام اصلاحات پارامتریک و تغییر در سن و فرمول محاسبه بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: پیش نویس و پیشنهاد اصلاحات پارامتریک از سوی صندوق ارائه شده است.
وی درباره احتمال حذف اصلاحات پارامتریک از برنامه ششم توسعه، افزود: ظرفیت‌هایی در برنامه ششم توسعه وجود دارد که استفاده از آن به عهده نمایندگان مجلس است. قاعدتا باید اصلاحات پارامتریک انجام شود، اما زمان تصویب و انجام آن هنوز مشخص نیست.
ابراهیم زاده یادآور شد: برنامه ششم توسعه حاوی احکام اجرایی مورد نیاز است و مجلس می‌تواند به این موضوع وارد شده و به اصلاحات پارامتریک توجه کند یا اصلاً وارد موضوع نشود که این امر به عهده نمایندگان است. به هر حال مستندات لازم در این زمینه در اختیار نمایندگان قرار دارد.
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۵، تصریح کرد: امسال افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری اجرا شد و حقوق بازنشستگان بر حسب میزان دریافتی از ۱۲ تا ۲۰ درصد افزایش یافت تا آن دسته از افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند مشمول افزایش حقوق بیشتری شوند. تلاش صندوق این است که افزایش پلکانی حقوق طی چند سال ادامه پیدا کند تا فاصله‌های حقوق بازنشستگان طی چندسال برطرف شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۰ ب.ظ

دیدگاه