دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان از خدمات دهی ۲۶ مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی( CBR) به تمامی معلولان ۱۰۰درصدروستاهای استان خبرداد

دکتر غفاری از کارفرمایی و خویش فرمایی ۲۵۰ معلول در سطح استان خبرداد

البرز گلستان/دکترابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی گلستان، امروز  به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد:در حوزه cbr روستایی (طرح CBR شامل خدماتی از جمله کمک های مالی جهت امرار معاش، هزینه دارو و درمان، ایاب و ذهاب، آموزش در خانواده و خارج از خانواده، مناسب سازی محل زندگی، اشتغال زایی و وسایل کمک توان بخشی به معلولین است.)نیز ۲۶ مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی ۱۰۰درصد روستاهای استان را تحت پوشش قرار داداند.

وی افزود:

وی افزود:حدود۴۸الی ۵۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی استان تحت پوشش بهزیستی هستند که با خانواده های آنان یکصد و ۵ هزار نفر را شامل می شوند. که در ثبت معلولین۷کشوری را دارا هستیم.

دکتر غفاری با بیان اینکه ۲٫۵ در سطح کشور ۱ونیم میلیون نفر در سامانه بهزیستی ثبت شده است که میانگین آن در کشور زیر یک و نیم درصد می باشد در حالی که جمعیت معلول گلستان ۲/۵درصد تشکیل می دهند، افزود: از این تعداد ۲۰ هزار نفر معلول جسمی و ۱۰ هزار نفر معلول ذهنی  و مابقی نابینا و ناشنوا هستند.

 دکترغفاری با اشاره به توانبخش سازی تحصیل و دانش و سواد معلولان، گفت: سازمان بهزیستی هر ساله شهریه معلولان را پرداخت می کند که در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ هزینه تحصیل ۱۱۳ دانشجو را پرداخت کرده و امسال هم ۳۰۲ نفر را پرداخت خواهد کرد.

 وی ادامه داد: در حوزه دانش آموزی نیز برای یک هزار و ۷۶۶ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی کمک هزینه پرداخت می شود.

 مدیرکل بهزیستی گلستان تاکید کرد: در حوزه مراکز نیز ۶۲ مرکز در استان فعالیت می کنند که ۳ هزار معلول را نگهداری می کنند و تحت photo_2016-12-03_15-26-21پوشش دارند که از این تعداد ۳۷۰ نفر مجهول الهویه هستند.

وی همچنین از کارفرمایی و خویش فرمایی ۲۵۰ معلول در سطح استان خبرداد

 غفاری با بیان اینکه ۳ تیم ویزیت در منزل در سطح استان نیز به کل ضایعات نخاعی خدمات ارائه می دهند، گفت: ۵۶۲ ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که این تیم ها ماهی یکبار موظف هستند به این افراد خدمات ارائه دهند.

 وی از خرید ۵۰۰ میلیون تومان وسایل توانبخشی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: تا پایان سال نیز ۳۰۰ میلیون تومان وسایل توانبخشی دیگر برای معلولان استان خریداری می شود.

 دکترغفاری مستمری ماهانه معلولان را بین ۵۲ تا یکصد هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای کمک هزینه ضایعات نخاعی ماهی ۳۰۰ هزار تومان جهت پرستاری در منازل پرداخت می شود.

 وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ معلول پشت نوبتی دریافت سرانه هستند، افزود: ماهانه ۴۵۰ میلیون تومان مستمری به حساب معلولان استان پرداخت می شود.

 مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص مسکن معلولان نیز اظهارداشت: با تفاهم نامه امضا شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن معلولان در روستاها تا سقف ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض و مابقی از طریق تسهیلات پرداخت می شود و به معلولان شهری نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

 دکتر غفاری در خاتمه از برگزاری مراسم تجلیل از معلولان موفق استان با حضور استاندار گلستان و مدیران اجرائی در دانشکده مائده گرگان در ۱۴ آذر خبر داد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

دیدگاه