تیربی تدبیری مامورین حفاظت محیط زیست مازندران درمنطقه میانکاله جوانی رابکام مرگ فرو برد

 نورقلی پور:اگر چند جوان بیکارکه دارای مشکل مالی واقتصادی هستند بخاطر چند ماهی باید گلوله بخورندوبه قتل برسند؟

البرز گلستان/ دکتر رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی امروز در پی حادثه تیر خوردن یکی از صیادان جوان در منطقه میانکاله توسط حراست حفاظت محیط زیست مازندران در مصاحبه ای با خبرنگار ما حضور پیدا کرد و اظهار داشت : اگر چند جوان بیکارکه دارای مشکل مالی واقتصادی هستند بخاطر چند ماهی باید گلوله بخورندوبه قتل برسند؟

وی افزود : یکی از صیادان جوان منطقه توسط حفاظت محیط زیست استان مازندران در محدوده آبهای استان گلستان  به طرز بسیار خطرناک با گلوله مجروح شده است  و بعد از دو بیمارستان که نتوانستند گلوله را خارج کنند به بیمارستان ساری اعزام شده است.

دکتر نورقلی در ادامه بیان داشت : این جوان دارای  ۲۴ سال  سن  و متاهل و تحت پوشش کمیته امداد می باشد و بلحاظ اقتصادی دارای مشکلات مادی و اقتصادی بوده است .

وی ضمن بیان وضعیت اقتصادی جامعه گفت : ما قطعا موافق نیستیم صید بصور ت غیر قانونی انجام شود  باید یکسری واقعیتهای جامعه را در نظر بگیریم و فقر متاسفانه در منطقه افزایش پیدا کرده و با توجه به اینکه افرادی که وابستگی به دریا دارند و اینکه کاهش بی رویه تولیدات دریای و ماهیان و کاهش شدید صید وضعیت اقتصادی در منطقه بشدت افت پیدا کرده. و درصد بسیار بالای بیکاری باعث شده تا حوزه دریا وسیله معاش  بسیاری از جوانان منطقه شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی : بروز این حادثه در مدت نسبتاکم که دومین حادثه بوده و حدود۲ ماه قبل نیز حادثه اسفناکی رخ داده و براساس شلیک اشتباه ماموری جوانی از پای در آمده است.

دکترنورقلی پور تاکید کرد: بنده اظهار تاسف شدیدخود را از این حادثه اعلام می کنم و انتقاد بسیارشدید خود را از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده این انتقاد  را به خانم ابتکار اعلام می کنم که تدبیری باید اندیشیده شود تا نیروهای زیر مجموعه تحت کنترل باشند تا بعد از این شاهد تکرارچنین حادثه ناگواری در منطقه نباشیم

دکتر نورقلی پور ضمن تاکید به مسئولین حفاظت محیط زیست استان مازندران و  گلستان گفت:  مراقب رفتارهای نیروهای حفاظتی خود باشند و در بکار بردن اسحله محتاطانه عمل کنند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی ادامه داد: اگر چند جوان بیکار که دارای مشکل مالی  و اقتصادی زیادی در زندگی خودشان هستند بخاطر چندعدد ماهی باید گلوله بخورند و یابه قتل برسند؟

وی افزود: بنده بار دیگر تاکید می کنم مامورین امر مراقب رفتارهای نیروهای تحت امر خود باشند و آنان را کنترل کنند .

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم شرایطی پیش بیاید در کنار اجرای قانون و در کنار حفاظت از منابع آبزیان دریای خزر بتوانیم دررشد متوازن منطقه ای درجهت رفع فقر از منطقه کمک کرده و وسعت فقر را از منطقه کم کنیم.

وی افزود: باید دست جوانان را بگیریم وایجاد اشتغال پایدار برای آنان قطعا یکی از عواملی خواهد بود که دیگر نیاز به منابع آبزیان دریای خزر نداشته باشند.

دکترنورقلی گفت : سرمایه گذاری بسیار بزرگی در منطقه می شود ایجاد کرد خصوصا در حوزه غرب گلستان که ظرفیت بسیار بالایی برای این سرمایه گذاری ها دارد .

وی ضمن مخاطب قرار دادن استاندار گلستان گفت : از استاندار محترم انتظار دارم فعالیت های خود را در جهت جذب سرمایه گذاری وتوسعه متوازن منطقه ای افزایش بدهند

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود : از مسئولین کشوری و  ریاست محترم جمهور و وزار در امر توسعه دخیل هستند انتظار دارم توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.تا بخشی از مشکلات رفع شود تا شاهد اینگونه وقایع ناگوار در منطقه نباشیم .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  ضمن مخاطب قرار دادن مسئولین محیط زیست گفت : مسئولین حفاظت محیط زیست با احساس مسئولیت بیشتری سلاح حمل کنند و مواظب مسئولیت خطیری که در زمان استفاده از سلاح در مقابل افراد غیر مسلح دارند باشند.

وی در خاتمه از مسئولین امر خواستار  بکار گمارندن افراد  مسئولیت پذیر و متعهدی را در این گونه شغل ها شد  تا بعد از این شاهد هیچ گونه اتفاقی نباشیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۱ ب.ظ

دیدگاه