- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترتربتی نژادنماینده مردم گرگان وآق قلا درمجلس شورای اسلامی خواستارحمایت تامین اجتماعی ازصنایع قالیبافی وافزایش سهمیه کارگران ساختمانی از نظر بیمه شد

البرز گلستان/مراسم تکریم و معارفه حیدری نژاد مدیرکل سابق تامین اجتماعی استان گلستان و معارفه نیک نیا مدیر کل جدیددر سالن اجتماعات تامین اجتماعی استان با حضور تاج الدین معاون امور حقوقی و پارلمانی و موهبتی معاون امور استانها و دکتر امینی مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار گردید . دکتر تربتی نژاد در این مراسم گفت :امنیت و رفاه اجتماعی در هرکشوری نقش زیادی در توسعه پایداردارد.

وی افزود:این نقش را در کشور ماوزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی داردکه در ذیل آن سازمان تامین اجتماعی قراردارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی سپس تصریح کرد: ما شعار می دهیم که همه مردم باید امید به زندگی داشته باشند این سازمان جهت اجرای این امر نقش بسزائی دارد.

دکتر تربتی نژاد سپس در باره مشکلات سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:با بررسی مشکلات تامین اجتماعی موارد زیادی به چشم می خورد که یکی از این موارد نبود منابع مالی و اقتصادی می باشد.

وی افزود: اگر ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی را مطالعه کنید تامین اجتماعی می تواند درآن نقش مهمی داشته باشد.

دکتر تربتی نژاد سپس افزود:برای رسیدن به این اهداف هم در سطح ملی و هم در سطح استانی  یکی دیگراز مشکلات  این سازمان و در استان با توجه به وسعت کار این سازمان کمبود  منابع  انسانی و تجهیزات می باشد و رساندن خدمات در استان از بعد نیروی انسانی بسیار مشکل می باشد.

دکتر تربتی نژ اد یکی دیگر از مشکلات استان را بعد کشاورزی بودن استان نام برد که در زمینه بیمه و تامین اجتماعی مشکلاتی را دارد که کشاورزان با توجه به در آمد بسیار کم وفصلی بودن کارخانجات در استان  باعث می گردد  تا استان دچار اسیب میشود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی پایین بودن سطح اشتغال استان  و میزان بیکاری بالا  که از میانگین کشوری بالا می باشد.استان گلستان را یکی از استانهای نامید که از نظر اشتغال میانگین خوبی ندارد.

وی در باره تعداد کارگاه های تعطیل شده در سال ۹۴و ۹۵ گفت:در سال ۹۴  تعداد ۲۶۷۰ کارگاه تعطیل که ۴۰۵۰نفر کارگر بیکار شدند و در سال  در ۹۵در شش ماه اول تعداد ۲۲۵۰کارگاه تعطیل  و ۳۵۶۴نفر کارگردر این استان بیکار  شده اند.

وی خواستار حمایت ازصنایع قالیبافی از نظر بالا بردن ظریب نفوذ بیمه و افزایش سهمیه کارگران ساختمانی شده است.

دکتر تربتی نژاد سپس تصریح کرد:تسهیلات و امکانات لازم برای بیمه کردن کشاورزان نیست و عدم داشتن اسناد و وجودمعضلات و آیین نامه ها باعث می گردد که کشاورزان ما نتوانند از امکانات بیمه ای تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی افزود:استان ما از نظر شاخصه های کشوری بسیار پایین می باشد و من اهل شاخصم

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی مدیران سازمان تامین اجتماعی وضعیت شاخصه ها در سطح کشور شد و گفت : اگر میانگین شاخصه ها را در کشور بدانیم براحتی متوجه می شویم که کدام استان عقب افتاده و کدام استان پیشرفته می باشد.

وی در خاتمه خواستار احداث درمانگاه تامین اجتماعی در غرب و شرق استان گلستان شد

 

 

0 [1]
0 [1]