آشنایی بامسن ترین فرد سرشماری شده کشور با ۱۳۵ سال سن در کردستان + عکس

البرز گلستان/علی اکبر ورمقانی فرماندار و رئیس ستاد سرشماری شهرستان سقز امروز چهارشنبه به دیدار این فرد رفت، در این دیدار فرماندار سقز از خانواده این پیر با تجربه به خاطر نگهداری مناسب از وی و تکریم پدران پیر، تقدیر و تشکر کرد.
این مرد سالمند، در بستر بیماری هم نبود و فقط به دلیل کهولت سن، نمی توانست سخنان ما را خوب بشنود که پزشکان نیز گفته بودند که photo_2016-11-23_19-54-19سمعک جواب نمی دهد.
محمد امینی پسر ناتنی وی که ۷۵ سال سن دارد تعریف کرد که وی فردی خیرخواه و خوش برخورد بوده که در دوران جوانی در سرمای زمستان ماهی صید و آن را در بین مردم تقسیم می کرد.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۷ در شهر سقز زندگی می کنند، وجود این پیر کهنسال را در خانواده اش باعث خیر و برکت برشمرد.
حاج احمد صوفی که تاکنون دوبار به حج مشرف شده است فرزندی ندارد و در دومین ازدواجش خانمی که پنج فرزند داشته را سرپرستی می کند.
با توجه به شناسنامه و کارت ملی، حاج احمد صوفی، متولد ۹ اسفند سال ۱۲۶۰ هجری شمسی است که در روستای قشلاق از توابع دهستان مرخز بخش مرکزی به دنیا آمده است.
۲۴ آبان ماه، مسئولان فنی و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان کامیاران با ‘محمدامین یوزی’ متولد ۱۲۶۵ به عنوان مسن ترین فرد سرشماری شده کشور دیدار کرده بودند که بر این ساس اکنون احمد صوفی متولد سال ۱۲۶۰ سقز مسن ترین فرد سرشماری شده در کشور است.
سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است./ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۹ ب.ظ

دیدگاه