مجلس اسپانیا به اتفاق آرا خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین شد

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی افه ، نمایندگان تمامی احزاب حاضر در مجلس در این رابطه بر عقیده خود مبنی بر اینکه تنها راه ممکن برای حل مساله خاورمیانه، همزیستی دو دولت و کشور مستقل اسراییل و فلسطین است، تاکید کردند .

مجلس اسپانیا همچنین از دولت خواست تا به طور هماهنگ در داخل اتحادیه اروپا ، به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل را در چارچوب روند صلح خاورمیانه ترویج دهد .

‘خوسه مانوئل گارسیا مارگالو’ وزیر خارجه اسپانیا که یکی از حاضران در مجلس بود، از اتفاق آرای به دست آمده بین همه احزاب سیاسی مجلس در این زمینه استقبال و ابراز امیدواری کرد که بیانیه مجلس اسپانیا برای حذف موانع در روند صلح در منطقه کمک کند .

‘ترینیداد خیمنس’ وزیر اسبق خارجه اسپانیا از حزب سوسیالیست که از طراحان این ابتکار عمل بود، نیز حمایت متفق القول مجلس را بهترین کمکی دانست که مجلس می تواند برای صلح در خاورمیانه انجام دهد.

خانم خیمنس، رفتار رژیم صهیونیستی را در ادامه دادن کارشکنی ها برای تشکیل یک دولت فلسطینی مورد انتقاد قرار داد و گفت: اکنون باید یک گام بیشتر برداریم و فقط درخواست مذاکرات نکنیم بلکه باید یک پیام ارزشمند سیاسی را به اسراییل و فلسطینی ها برسانیم .

وی افزود: اقدام کنگره اسپانیا و دیگر مجالس اروپا در حمایت از به رسمیت شناختن فلسطین ، یک پیشرفت تاریخی است و نوعی کمک به تشکیل یک اراده سیاسی اروپایی به شمار می رود که باید به یک موضع مشترک ختم شود.

خانم ‘بئاتریس رودریگز سالمونس’ نماینده حزب حاکم مردمی نیز ضمن خرسندی از اتفاق آرای مجلس خاطرنشان کرد که حمایت از به رسمیت شناختن فلسطین یک گام به سوی صلح است .

این اقدام مجلس اسپانیا در پی تشدید رفتارهای خشونت آمیز و ضد مردمی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از ورود مسلمانان به بیت المقدس صورت می گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۵ ق.ظ

دیدگاه