دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان خبرداد: وجود۵۰هزار معلول ثبت شده/زنگ خطری دراستان

البرز گلستان/دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی استان در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیتهای اداره کل بهزیستی در حوزه های مختلف زنان سرپرست خانوار، دفتر امور آسیب دیدگان و حوزه توانبخشی این اداره کل پرداخت و به فعالتر شدن کارگروه آسیبهای اجتماعی در شهرستانها تاکید نمود و از فرماندار رامیان خواست تا شورای مشارکت شهرستان را فعال نمایند.

دکتر غفاری با اشاره به اینکه در استان ۵۰۰۰۰ معلول ثبت شده وجود دارد که حدود  دو ونیم درصد جمعیت استان می باشد به توجه بیشتر بر موضوع پیشگیری از معلولیت در استان تاکید نمود.

وی افزود: میانگین کشوری این آمار یک و نیم درصد است که آمار استان گلستان از سرانه کشوری بالاتر بوده و این یک زنگ خطر است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۱ درصد سرپرستان خانوارهای گلستانی خانم‌ها هستند که عوامل اصلی این اتفاق بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات جاده ای و رانندگی، طلاق و سن بالای ازدواج دختران است.

دکترغفاری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۲۰۰ فرزند بد سرپرست و بی سرپرست را نگهداری می کنیم که اعتیاد، طلاق و عوامل دیگر موجب این امر شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه بحث غربالگری، شنوایی سنجی و بینایی سنجی را با جدیت در استان پیگیری می کنیم، اظهار کرد: حدود هفت هزار نفر نابینا، کم بینا، ناشنوا و کم شنوا در استان داریم که این آمار هفت درصد آمار ثبت شده کشوری است.

وی در ادامه به پدیده شوم کارتن خوابی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بحث امروزه در استان گلستان نیز شیوع یافته است و در یکی از شهرهای بزرگ استان حدود ۱۰۰ نفر کارتن خواب را تحت پوشش قرار داده ایم.

غفاری خاطرنشان کرد: در استان گلستان ۲۸ مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت داریم که این آمار درشهرستان رامیان سه مرکز بوده است، همچنین در استان ۶۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد داریم که این عدد در شهرستان رامیان سه مرکز است.

وی بیان کرد: در استان گلستان ۴۳ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی داریم که این آمار در شهرستان رامیان دو مرکز است.

مدیر کل بهزیستی گلستان در پایان خواستار مناسب سازی مبلمان شهری و اداری شد و افزود: این امر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از معلولیت ها داشته باشد و مسئولین به این مهم توجه جدی کنند

شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

دیدگاه