آیت الله نورمفیدی: سیدالشهداء برای زنده ماندن دین جدش به افراد اندیشمند و اهل علم نیاز دارد

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گفت وگو با برنامه شکوه نی شبکه ۳ سیما افزود: برخی از مجالس عزاداری که در شبکه های افراطی پخش می شوند، مجلس شور و نشاط و در راستای انحراف در عاشورا هستند.

وی با بیان اینکه شبکه های افراطی، عزاداران عاشورا را تشویق به قمه زدن می کند، خاظرنشان کرد: در برخی از این صحنه های دیده شده که مادری به عشق امام حسین (ع) به فرزند شیرخوار خود قمه می زند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر اینکه عشق به سیدالشهداء باید با عقل و منطق همراه باشد، ادامه داد: متاسفانه در برخی از عزاداری هایی که شبکه های افراطی مروج آنها هستند، عزاداری کف می زنند و صدای سگ در می آورند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) به سگ نیاز ندارد، سگ برای خانه یزید است، نه امام حسین (ع)، اظهار کرد:

سیدالشهداء برای زنده ماندن دین جدش به افراد اندیشمند و اهل علم نیاز دارد.

وی افزود: سیدالشهداء تا جایی برای کرامت انسان ها ارزش قائل بود که حتی نمی خواست کسی به اجبار در این قیام او را همراهی کند، شب عاشورا اگر احساس می کرد کسی تمایل به حضور ندارد، به او اجازه رفتن می داد.

امام جمعه گرگان، چنین تبلیغات افراطی درباره عزاداری امام حسین (ع) را توهین به عزاداری با هدف انحراف در فلسفه عاشورا دانست و گفت: چنین انحرافی در تاریخ بی سابقه بوده و به تازگی پیدا شده است.

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: دشمنان اسلام برای انحراف در عاشورا، شعارهای جذاب می دهند و عده ای افراد نادان و غافل هم فریب این شعارها را می خورند.

وی با افتخار از اینکه روضه خوان امام حسین (ع) است، گفت: گاهی اوقات برای بیان حقایق عاشورا و خواندن روضه، سه ساعت مطالعه می کنم تا بتوانم پیام واقعی عاشورا را به مردم منتقل کنم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ابراز تاسف از اینکه برخی از مداحان و سخنرانان مطالبی بیان می کنند که مغایر با کلید شخصیت امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: کلید شخصیت آن حضرت، عزتمندی اوست که در برابر فشارها از پای نیفتاد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: اگر عاشق امام حسین (ع) هستیم باید سخنان ایشان را فریاد بزنیم نه اینکه صدای سگ دربیاوریم و یا به خود و فرزند شیرخوارمان، قمه بزنیم.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) به انسان های عزیز، عاشق عاقل و شمشیرزن خالص نیاز دارد نه به افراد ذلیل، جاهل و شمشیرزن مزدور.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سیدالشهداء (ع) به چیزهایی که در وجود انسان، فضیلت هستند به همراه خلوص نیت، نیاز دارد، روز قیامت، آن حضرت از ما انتقاد می کند که من آنگونه که شما معرفی کردید، نبودم.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از شبکه های افراطی با هدف ایجاد شکاف بین مردم و انقلاب اسلامی اینگونه تبلیغ می کنند که یا باید حسینی باشیم یا انقلابی، این دو با یکدیگر سازگار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه کار امام حسین (ع) انقلابی بود، تصریح کرد: آن حضرت، در تمام مصلحت ا ندیشی های خود، یک تنه در برابر تمامی فشارها و مشکلات ایستاد و فریاد زد اگر والی مردم، فردی مانند یزید باشد باید فاتحه اسلام را بخوانیم، بنابراین این کار امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی بود نه یک کار سازشکارانه و گام به گام.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) در راستای نهضت عاشورا بود، ادامه داد: امام (ره) به دنبال رسیدن به اسلام ناب بود و با اینکه تمامی امکانات در قم برای ایشان فراهم، برای رسیدن به هدف خود، به تمامی آن امکانات، پشت پا زد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)، زندان، تبعید و تمامی مشکلات و فشارها از جمله شهادت فرزند خود را به جان خرید برای اینکه در مقابل حکومتی که راه محو اسلام را درپیش گرفته بود، بایستد.

به گفته وی، بدون تردید، انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، شناخت امام حسین (ع) یک وظیفه و در عین یک توفیق برای فرد مومن دانست و تاکید کرد: نباید هر حرفی را درباره آن حضرت بپذیریم و یا بر زبان جاری کنیم.

آیت الله نورمفیدی، بهترین راه شناخت امام حسین (ع) مراجعه با سخنان آن حضرت عنوان کرد و گفت: شعرا و مداحان، سخنان ایشان را از مقاتل صحیح استخراج و به مردم عرضه کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۹ ق.ظ

دیدگاه