دامپزشکی گلستان ازانجام طرح واکسیناسیون جمعیت گوسفند و بز استان علیه بیماری تب برفکی خبرداد

البرز گلستان/،دکتر نیرومند رییس اداره مبارزه  با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان در جلسه کمیته فنی دامپزشکی استان  از آغاز فاز جدید واکسیناسیون دامهای سبک برعلیه بیماری تب برفکی همزمان با سایر استانهای کشور خبر داد.
ریس اداره مبارزه اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد:با توجه به ماهیت و اهمیت ویژه بیماری تب برفکی و رسالت اداره کل دامپزشکی استان در راستای تامین بهداشت و فرآورده های خام دامی از طریق کنترل بیماریهای واگیر دامی و همچنین در راستای رسیدن به اهداف کنترلی بیماری تب برفکی طرح واکسیناسیون جمعیت گوسفند و بز استان علیه بیماری تب برفکی انجام می شود.
نیرومند  در این زمینه افزود: مایه کوبی جمعیت گوسفند و بز استان بر علیه بیماری تب برفکی در سطح روستاها از تاریخ ۲۰ آبان ماه سالجاری به مدت ۲۵ روز کاری با توان اکیپهای واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی شروع شده است و در این طرح واکسن و عملیات واکسیناسیون بصورت رایگان انجام میگیرد .
نیرومند در ادامه گفت: اکیپهای نظارتی این اداره کل همانند فازهای قبلی ، بر عملکرد فنی و کیفی اکیپهای واکسیناسیون نظارت لازم را اعمال خواهند کرد.
در پایان وی از دامداران خواست تا به منظور افزایش  سرعت و دقت طرح با کارشناسان دامپزشکی در طول اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه