معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور: اصحاب رسانه با یاری مجمع خیرین سلامت چشم بینای بهداشت و درمان و زبان گویای مردم عمل کنند

مطلب فوق را معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد و گفت : این اجلاس با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، مدیران وزارت بهداشت و درمان ، دبیرکل و اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استانها در تهران برگزار می شود .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت سید محمد طباطبایی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که ظهر دیروز برگزار شد اظهار داشت : از اصحاب رسانه تقاضا دارم که با یاری مجمع خیرین سلامت مشکلات و معضلات درمان جامعه را کاهش داده و چشم بینای بهداشت و درمان و زبان گویای مردم عمل کنند .
معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور ، از احداث ۲۵۰۰ مرکز درمانی توسط خیرین سلامت طی ۵ سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه در این فکر بودیم که به نوعی بتوانیم موضوع بانک اطلاعاتی خبرنگاران حوزه سلامت را در مجمع داشته باشیم ، گفت : موضوع سلامت در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه اطلاع رسانی کافی انجام گیرد .
وی با بیان اینکه تأمین سلامت و بهداشت افراد جامعه با توجه به الگوهای موفقی که در دنیا وجود داشته ، حائز اهمیت است ، گفت : در حوزه سلامت باید تعریف جامعی از توسعه پایدار مبتنی بر مشارکت اجتماعی و همچنین یک تعریف درست از سلامت و اینکه سلامت را در چه می بینیم داشته باشیم که این مهم در ۵ سال گذشته با همکاری مجمع خیرین سلامت آغاز شد .
وی با اشاره به اهمیت اعتماد عمومی در کمک مردم به حوزه سلامت ، گفت : اگر این اعتماد عمومی ایجاد شود کمکهای مردمی وجود خواهد داشت و آمار این موضوع را تأیید می کند که اگر بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم با استقبال آنها مواجه خواهیم شد . وی با بیان اینکه نگاه به مجمع خیرین سلامت نباید نگاه ساخت مراکز درمانی و بهداشتی باشد گفت : همه می توانند با انجام حداقل وظیفه خود در جامعه به نوعی جزو خیرین باشند اما بحث پژوهش و نگاه بنیادی به مسئله سلامت می تواند مهمتر از ساخت مراکز درمانی باشد .
طباطبایی در ادامه با تشریح اقدامات مجمع اظهار داشت : مجمع خیرین سلامت طی ۵ سال گذشته بالغ بر ۲۵۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان ، خانه بهداشت ، بخشهای بیمارستانی را در بیش از ۳ میلیون متر مربع زیربنا ، تجهیز ، احداث و بازسازی کرده است و نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت جامعه اعم از ساخت ، بازسازی و تجهیز مراکز درمانی کمک کرده است .
معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد : مجمع خیرین همچنین با تأسیس ۱۹۱ شعبه و دفتر نمایندگی در سراسر کشور و ۶۰۰۰ نفر عضو هیئت امناء ، بالغ بر ۱۳ هزار مورد لوازم و تجهیزات پزشکی اعم از دستگاههای
اتاق عمل ، دیالیز ، رادیولوژی ، دندانپزشکی و غیره را به ارزش ۹۷۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی کمک کرده اند و همین طور تعداد ۱۲۰ دستگاه آمبولانس توسط خیرین تهیه و به مراکز درمانی اهداء شده است .
وی در مورد تجهیزات سخت افزاری نیز ادامه داد : در بازدیدی که مجمع از بیمارستان علی اصغر (ع) داشت بیش از ۴۳ نفر
فوق تخصص در آنجا مشغول بودند این در حالی است که وضعیت فیزیکی آنجا بسیار بد بود . برای مثال سقفهای ریخته شده و مساحت بسیار کم داشت اما مدیریت این بیمارستان با وجود این شرایط تلاش می کرد که به بیماران و کودکان بیمار این بیمارستان خدمت رسانی شود اما این بیمارستان نیاز به جابجایی داشت که در صحبتی که با رئیس دانشگاه ایران داشتیم قرار شد زمینی برای این بیمارستان اختصاص یابد تا بتوانیم بیمارستان را به آنجا انتقال داده و سپس برای ساخت بیمارستان با مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) کارهایی انجام می گیرد .
به گفته معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور ، یکی از اقداماتی که توسط مجمع و با کمک ۳ میلیارد تومانی یک جانباز در حال انجام است ، ساخت یک بیمارستان سرطانی در بیرجند است که امیدواریم تا آخر سال این بیمارستان سرطانی در بیرجند افتتاح شود تا مردم به راحتی بتوانند به آن مراجعه کنند .
وی با اشاره به ظرفیت زیادی که در خیرین خارج از کشور وجود دارد ، گفت : مجمع تلاش می کند اهداف خود را برای ایرانیان خارج از کشور مطرح کند تا آنها بتوانند به مجمع خیرین سلامت کمک کنند .
طباطبایی در ادامه با اشاره به اجلاسی که در ۲۹ آبان توسط مدیر عاملان مجمع خیرین سلامت از سراسر کشور برگزار می شود ، گفت : در حال حاضر موضوع این است که در بخش نرم افزاری چگونه باید بحث سلامت را پیش ببریم در این اجلاس موضوعات مختلفی مطرح خواهد شد و موارد و مسائلی را که مدیران به صورت خاص یا عام با آن مواجه هستند را مطرح کرده و مورد بررسی قرار می دهیم .
وی با تأکید بر اهمیت اقدامات نرم افزاری مثل پیشگیری و پژوهش در حوزه سلامت گفت : در بازدیدی که از مرکز معلولین و ضایعات نخاعی داشتیم اولاً این مجموعه توسط خود معلولین ضایعات نخاعی اداره می شد و متوجه شدیم که نزدیک به ۶۰ درصد از معلولین ضایعات نخاعی را حوادث رانندگی تشکیل می دهد که در صحبتهایی که با مدیرعامل یک شرکت خودروسازی داشتیم قرار بر این شد که یک سری کارهای پژوهشی در این زمینه انجام دهد تا ببینیم کدام وسایل نقلیه بیشترین ضایعه را ایجاد کردند که به نوعی یک اقدام پیشگیرانه بود یا در بحث پیشگیری اگر برای اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کنیم و موضوعاتی مثل دیالیز ، سرطان ، سل و غیره کمتر شود حداقل نتیجه آن این است که به بیمارستان و تختهای بیشتری نیاز نخواهد بود یا در مسئله ای مثل افسردگی که اعلام کردند در کمین ۲۵ درصد از ایرانی هاست نیاز به پژوهش داریم .
طباطبایی همچنین با ایجاد اطمینان به مردم و جذب مشارکت برای فراهم نمودن حداقل نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویتهای مجمع خیرین سلامت است گفت : به همین منظور اقداماتی با همکاری شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و هلال احمر با کمک رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور انجام شده و ارتباطات خوبی برای ایرانیان خارج از کشور انجام شده و استقبال هموطنان نیز از این موضوع قابل قبول بوده است .
معاون مشارکتهای مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه مجمع شورایی را تحت عنوان شورای مشارکتها تشکیل داده ، اظهار کرد : از این شورا استقبال خوبی شده و طرحهای خوبی ارائه شده تا بتوانیم اقدامات نرم افزاری مؤثری مثل پیشگیری در زمینه سلامت کشور انجام دهیم .
طباطبایی در زمینه بحث سلامت دانش آموزان در مدارس تصریح کرد : در این مورد باید از آموزش و پرورش گله کنیم زیرا مجمع چندین ماه است که پیگیر این موضوع است و در جلسه ای که با جناب آقای فانی داشتیم نیز به ۲ نکته اشاره کردیم که روحیه اجتماعی دانش آموزان را بلا ببریم تا خود دانش آموز بتواند نحوه نشستن دانش آموران و وضعیت نیمکتها و یا بیماریهای نهفته داشن آموزان مطالعاتی انجام دهد که متأسفانه به این موضوع رسیدگی نشد و امیدواریم که آموزش و پرورش زمان را از دست ندهد و در این زمینه گام بردارد تا این موضوع تحقق عملی پیدا کند .
وی با اشاره به نقش رسانه ها و به ویژه صدا و سیما ادامه داد : از رسانه ها و به ویژه صدا و سیما توقع داریم تا به ما کمک کنند و همکاری تنگاتنگی را با مجمع خیرین داشته باشند زیا افراد خیر برای تبلیغات پول نمی دهد و این باید همگانی شود خبرنگاران و
رسانه ها سفیران سلامت هستند و می توانند پل ارتباطی بین مردم و خیرین با دولت باشند که این ظرفیت بزرگی است و با ایجاد بانک اطلاعاتی برای خبرنگاران درنظر داریم همین امر انجام شود .
وی زحمات سایر کارکنان مجمع خیرین سلامت در تهران و استانها را ستودنی و توصیف کرد .

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۵ ق.ظ

دیدگاه