- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان از پرداخت تسهیلات بدون سپرده و با بهره کم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده خبرداد

دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان اعلام کرد: تسهیلات بدون سپرده و با بهره کم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان پرداخت می شود.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در گفت و گویی خبری با اشاره به اینکه این تسهیلات از مرحله پی ریزی به واحدهای مذکور پرداخت می شود، گفت: سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بوده اما امسال یکهزار و ۷۰۰ واحد می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از نیمه اردیبهشت سال ۹۵ نیز تاکنون ۵۰۰ واحد مسکونی در استان برای نوسازی از تسهیلات بافت های فرسوده بین ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیون ریال بهره مند شدند.

مبارک قدم ادامه داد: تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای گرگان و گنبد ۴۰۰ میلیون ریال و با نرخ ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد آن از محل یارانه بخش مسکن پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم این تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال می باشد.

مبارک قدم با بیان استقبال گسترده مردم از پرداخت این تسهیلات، ادامه داد: این تسهیلات هم به متقاضیان نوسازی و هم به انبوه سازان پرداخت می شود.

وی افزود: استفاده مردم و انبوه سازان از ضوابط تشویقی یکی دیگر از اهداف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان برای حضور بیشتر مردم و انبوه سازان در این مناطق می باشد.

مبارک قدم خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

۱۶ شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت بیش از دو هزار و ۲۸ هکتار است که ۹۷۳ هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.

بافت های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.

0 [1]
0 [1]