طبرسامدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان از میزان ۲۱ درصد رشد وصول درآمدهادر ۶ ماه نخست سال جاری خبرداد

البرز گلستان/داوود طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان صبح امروز در جلسه کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استانی اظهار داشت: جلوگیری از فرار مالیاتی درصدی از مودیان و حمایت بخش خصوصی و اصنـاف در وصول مالیات از همه واحدهای تولیـدی ،خدماتی می تواند در افزایش درآمدی استان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به گزارش وصول درآمدهای ۶ ماه نخست سال جاری استان افزود:  تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۹۵میلیارد و ۳۶ میلیون تومان وصول شده که این میزان نسبت به ۶ ماهه سال گذشته به میزان ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان تصریح کرد: از ۱۹۵میلیارد و ۳۶ میلیون تومان وصولی، ۱۷۴ میلیارد و  ۱۱۸ میلیون تومان آن معادل ۸۹ درصد درآمدهای مالیاتی و ۱۱ درصد آن به میزان ۲۰ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان را دیگر درآمدها تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، ۴۶ درصد درآمد مصوب  سال ۱۳۹۵ تا پایان شهریور ماه در استان گلستان وصول شده است.

طبرسا اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی ۶ ماهه  استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱درصد رشد داشته که بیشترین سهم درآمد، به مالیات بر درآمد با ۶۷ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان و کمترین، به مالیات بر ثروت با  ۷ میلیارد و  ۵۹۹ میلیون تومان تعلق دارد که از کل درآمدهای مالیاتی ۳۹ درصد آن به مالیات بر درآمد و ۲۶  درصد آن به مالیات بر شرکت‌های غیردولتی و ۳۱ درصد آن مالیات بر کالا و خدمات و۴ درصد آن به مالیات بر ثروت اختصاص دارد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

دیدگاه