پیشقدم رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:میانگین کشوری مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی ۴۳ درصد / گلستان ۵۲٫۳ درصد

البرز گلستان/رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد گفت  : سند آمایش استان تهیه شده است اما برای هماهنگی بین بخش های مختلف باید نقشه راه برای سندهای بخشی بین دستگاه های اجرایی استان تهیه شود.

حسین پیشقدم با بیان اینکه سند آمایش در استان تدوین و به سازمان ارسال شده است تا پس از بررسی مورد تصویب قرار بگیرد، تصریح کرد: اقدام بعدی در راستای ایجاد هماهنگی بین اسناد مختلف بخشی است تا بدانیم که صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و آب و … را چگونه در کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد این هماهنگی ها نیاز به تهیه نقشه راه براساس سندهای بین بخشی دستگاه های اجرایی داریم که باید بتوانیم چارچوبی را برای آن تعریف و نقشه راه را تدوین کنیم.

وی درباره واگذاری پروژه ها و طرح های عمرانی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۶۴ پروژه قابل واگذاری در استان احصا شده که دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند تا پروژه های بیشتری را شناسایی کرده و برای واگذاری آنها نیز اقدام کنند.

پیشقدم با اشاره به طرح زهکشی ۲۸۰ هکتار از اراضی استان هم گفت: جلسه مشترک بین جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب منطقه ای برای برنامه ریزی و متقاضیان همکاری در این پروژه در خصوص نحوه اجرای آن تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اجرای طرح مزیت های پیشرو، گفت: دستگاه های میراث فرهنگی و شیلات سند مزیت های پیشرو را آماده کردند و ما هم برای تصویب به کارگروه اقتصاد مقاومی ارسال کرده ایم. هم چنین دو سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز هنوز اقدام چندانی برای تهیه سند مزیت های پیشرو انجام نداده بودند که این مسئله نیز پیگیری شد و تا سه ماه آینده نتایج اولیه این اسناد نیز مشخص و اعلام می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان اظهار کرد: میانگین کشوری مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی ۴۳ درصد بود در حالیکه در گلستان این شاخص ۵۲٫۳ درصد است و گلستان رتبه دهم حضور مردم در سرشماری اینترنتی را از آن خود کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه