رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان :در سفر رییس جمهوری به گلستان سعی می شود خواسته های مشخص و مهم طرح شود

به گزارش البرز گلستان حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بااشاره به سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان گلستان اعلام کرد که به زودی با تلاش های انجام شده مشکلات وام ارزی و تامین سرمایه سرمایه گذار پتروشیمی گلستان حل می شود.

وی با تاکید بر طرح پتروشیمی به عنوان پروژه اولویت دار استان در سفر رییس جمهوری اظهار داشت: این مساله موجب می شود که هم مشکلات مربوط به گشایش اعتبار وام ارزی از محل صندوق توسعه ملی برطرف شود و هم اینکه سرمایه گذار مطمئن گردد.

قوانلو هم چنین یادآور شد: در سفر رییس جمهوری به گلستان سعی می شود خواسته های مشخص و مهم طرح شود تا بتواند گره مشکلات اساسی استان نظیر بیکاری و محرومیت را برطرف کند و پتروشیمی تنها طرح اولویت دار صنعتی استان است که می تواند موجب رونق اقتصادی و توسعه شود.

وی اظهار امیدواری کرد که تصمیمات بزرگی در سفر دولت تدبیر و امید به گلستان برای پتروشمیی این استان گرفته شود تا بیش از نود هزار سهامدار پروژه و همه مردم استان به شتاب گرفتن روند ساخت و بهره برداری از آن امیدوار شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم چنین از برگزاری جلسه با مسوولان پتروشیمی در محل احداث پروژه خبر داد و افزود: در این جلسه هماهنگی های خوبی به عمل آمد و هیات مدیره به رییس صنعت، معدن و تجارت گلستان به عنوان متولی صنعت استان برای پیگیری کارها اختیار تام داد و قول داده شد که بعد از وام ارزی، سرمایه گذاری مطمئن برای پروژه هماهنگ شود.

همزمان با آن کار پذیره نویسی آغاز شد و افزون بر ۹۴ هزار نفر از مردم سهام این شرکت را خریداری کردند.

پتروشیمی استان گلستان با هدف تولید سالانه ۶۷۷هزار تن آمونیاک و ۱۰۷۳ تن کود اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساخته می شود.

۳۰ درصد پروژه پتروشیمی کار اجرایی است که تاکنون ۱۸ درصد آن انجام شده و ۷۰ درصد آن خرید تجهیزات است که نیاز به تأمین اعتبار دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه